
În contextul marcării Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități, Parlamentul găzduiește expoziții ale copiilor care reflectă această problematică. Este vorba despre tablourile realizate de elevii Școlii auxiliare nr. 7 din Chișinău, precum și creațiile învingătorilor de la concursul republican de desene și pliante educative dedicate promovării educației incluzive.
Astfel, în perioada 1 – 5 decembrie, Parlamentul Republicii Moldova găzduiește o expoziție cu picturile realizate de elevii Școlii auxiliare nr. 7 din Chișinău. Acțiunea este organizată în colaborare cu Facultatea de Drept a Universității de Stat din Moldova, în contextul Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități. Aceasta are drept scop sensibilizarea opiniei publice și a factorilor de decizie privind potențialul artistic al copiilor cu dizabilități.
Expoziția conține tablouri care reflectă sensibilitatea și viziunea artistică a elevilor. Prin intermediul artei, copiii își exprimă emoțiile, povestea personală și modul unic de a percepe lumea.
Deputații, angajații și oaspeții instituției legislative pot sprijini acești copii achiziționând lucrările expuse. Gestul lor va contribui la susținerea educației artistice a elevilor și a proiectelor sociale dedicate instituțiilor pentru copiii cu dizabilități.
În perioada 2–12 decembrie, Parlamentul găzduiește și expoziția „Școala mea e incluzivă”, parte a campaniei naționale „Învățăm Împreună”, desfășurată de Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF Moldova. În context, au fost expuse 16 lucrări realizate de elevi din întreaga țară, care au participat la concursul republican de desene și pliante educative dedicate promovării educației incluzive. Lucrările transmit mesaje despre diversitate, respect, empatie și dreptul fiecărui copil de a fi acceptat și inclus în comunitate și în școală.
Prin organizarea acestor expoziții, Parlamentul Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de promovarea incluziunii sociale, respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități și valorificarea potențialului fiecărui copil, în spiritul principiilor promovate la nivel internațional.



















