
În cadrul vizitei de lucru efectuată astăzi în sudul țării, în raioanele Cahul și Cantemir, ministrul Vladimir Bolea a evaluat stadiul unor obiective de infrastructură feroviară cu importanță strategică pentru conectivitatea regională.
Agenda vizitei a inclus tronsonul de cale ferată de la km 74, din zona satului Văleni, raionul Cahul, unde ministrul a examinat evoluția lucrărilor de reabilitare și a discutat cu primarul localității despre impactul investițiilor asupra siguranței infrastructurii și dezvoltării comunității.
În prezent pe șantier este pusă în funcțiune o instalație specializată, capabilă să foreze găuri de până la 25 de metri adâncime și să le umple cu beton. Această soluție tehnică modernă va consolida malul râului Prut și va garanta stabilitatea construcției în fața eventualelor calamități.
Pentru reabilitarea celor circa 400 de metri de cale ferată din zona afectată, sunt planificate 900 de astfel de foraje. Aplicarea acestei metode va permite restabilirea infrastructurii și redeschiderea lanțului logistic spre Portul Internațional Liber Giurgiulești.
De asemenea, în cadrul vizitei, ministrul Bolea a ajuns la stația feroviară Prut-2 din raionul Cantemir, unde a fost evaluată situația infrastructurii în contextul testării conexiunii feroviare Prut-2 – Fălciu (România).
Aici, de curând, au fost finalizate lucrările de conectare a căii ferate cu ecartament larg la podul din apropierea stației Fălciu (România). Muncitorii feroviari au montat peste 3.000 de traverse, echivalentul a 2.000 de metri de cale ferată.
Zilele trecute, o echipă de specialiști din cadrul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” a verificat starea tehnică a infrastructurii feroviare, precum și funcționalitatea tronsonului recent reabilitat, inclusiv a podului feroviar peste râul Prut.
În prezent, continuă lucrările pentru realizarea conexiunii cu ecartamentul european, ceea ce va permite o integrare mai bună în rețeaua feroviară europeană.

























