Directorul interimar al Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF), Vitalie Coceban, a convocat, într-o ședință, șefii subdiviziunilor CTIF ce prestează servicii de suport al infrastructurii tehnice a Serviciului Vamal pentru a examina oportunitățile dezvoltării și îmbunătățirii calității serviciilor prestate.
În cadrul ședinței, șefii de subdiviziuni au informat directorul CTIF despre evoluția indicatorilor înregistrați anul trecut, problemele existente pe unele segmente de activitate și au formulat un set de propuneri pentru remedierea deficiențelor, precum ar fi: modernizarea mijloacelor tehnice din dotarea antrepozitelor vamale, reparația pistelor de acces la unele posturi de măsurare ale CTIF amplasate în punctele de trecere a frontierei de stat, majorarea salariilor unor categorii de angajați.
Directorul CTIF a solicitat șefilor de subdiviziuni să consemneze problemele semnalate în rapoartele de activitate pentru anul 2019 și să elaboreze un concept de dezvoltare a serviciilor vamale pe termen scurt și mediu, însoțit de un plan de acțiuni privind îmbunătățirea calității serviciilor prestate.
Vitalie Coceban a mai solicitat participanților la ședință să studieze oportunitatea implementării unor automatizări în cadrul proceselor de lucru, care ar asigura o îmbunătățire a activității per ansamblu în cadru subdiviziunilor nominalizate.
El a menționat, de asemenea, importanța dezvoltării capacităților profesionale a specialiștilor CTIF antrenați în prestarea serviciilor vamale și a solicitat organizarea instruirilor pentru ei, urmate de certificarea ulterioară a acestora.
Cristina Pendea