
Angajații IGSU au desfășurat o ședință consultativă cu reprezentanții autorităților publice locale din mai multe localități ale raionului Orhei. Întrunirea a avut loc, astăzi, pe 7 mai 2025 în cadrul sediului Direcției Situații Excepționale a municipiului Orhei a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.
Scopul întâlnirii a fost de a oferi suport consultativ autorităților publice locale din raionul Orhei, privind procedura de solicitare a mijloacelor financiare din fondul Guvernului, pentru compensare prejudiciilor materiale provocate de intemperiile înregistrate în luna iunie 2024.
În cadrul ședinței, specialiștii IGSU au explicat și prezentat în detalii pașii necesari de parcurs, conform legislației în vigoare, pentru a obține ajutor financiar ce va acoperi pagubele provocate de vijelii.
Informațiile au fost prezentate în baza actelor normative care reglementează acest proces – Hotărârea Guvernului nr. 1076/2010 privind clasificarea situațiilor excepționale și HG nr. 862/2015 privind gestionarea fondurilor de urgență ale Guvernului.
Astfel de întruniri urmăresc să consolideze relațiile de colaborare între IGSU și autoritățile publice locale și cele centrale, sporind nivelul de pregătire și răspuns în lichidarea consecințelor situațiilor excepționale.