Agenția Servicii Publice (ASP) constată, că în urma ridicării restricțiilor de traversare a hotarelor, disponibilitatea concetățenilor noștri de a călători, precum și în legătură cu deschiderea perioadei estivale a anului, evident, s-a mărit numărul solicitanților în cadrul subdiviziunilor ASP pentru perfectarea actelor de identitate, informează PROVINCIAL.
În acest sens, Agenția Servicii Publice întreprinde toate măsurile posibile în vederea fluidizării cozilor la subdiviziunile teritoriale ale instituției, precum și oferă multe servicii pentru a economisi și eficientiza timpul solicitanților și, totodată, pentru a evita necesitatea deplasării în oficiul ASP.
Le recomandăm solicitanților soluționarea problemelor la distanță în domeniul prestării serviciilor ASP, în special: consultații la telefon, e-mail, pagina web a ASP, comanda serviciilor electronice, comanda livrării documentelor la adresa solicitantului, înscrierea în prealabil la oricare centru multifuncțional, achitarea online a serviciilor, etc.
Reiterăm, că cetățenii au posibilitatea de a-și planifica în prealabil vizita în subdiviziunile ASP, prin intermediul paginii oficiale a Agenției www.asp.gov.md sau telefonic la numerele de contact ale centrelor multifuncționale, precum și prin intermediul Call-centrului la numărul de telefon 14909. Serviciul de programare se oferă în mod gratuit și este disponibil 24 de ore în funcție de programul de lucru al oficiului.
Pentru economisirea și eficientizarea timpului cetățenilor, ASP oferă posibilitatea comodă și rapidă de a achita online serviciile prestate de ASP, prin Serviciul Guvernamental de Plăți Electronice (MPay). Plata se efectuează de pe orice dispozitiv mobil conectat la rețeaua Internet, prin intermediul Web-Banking sau pagina www.mpay.gov.md/services.
Concomitent, documentele emise de ASP pot fi livrate direct la domiciliu, reşedinţă sau la locul aflării solicitantului pe teritoriul Republicii Moldova prin intermediul oficiilor poștale. Această modalitate de livrare a documentelor, comandate în cadrul subdiviziunilor teritoriale ale ASP oferă beneficiarului posibilitatea de a economisi timp, evitând deplasarea în oficiul ASP pentru ridicarea actelor comandate.
Încă un serviciul comod, oferit de ASP este disponibilitate de a comanda actele de identitate prin Oficiul mobil de documentare. Serviciul este prestat pe întreg teritoriul ţării de către oficiile mobile Chişinău, Comrat şi Bălţi.
Prin intermediul Oficiului mobil se prestează următoarele servicii:
eliberarea actelor de identitate ale cetăţenilor Republicii Moldova;
înregistrarea la domiciliu și/sau la reşedinţa temporară;
înregistrarea minorului, cu atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice;
autorizarea emigrării;
livrarea la adresa solicitată a actelor de identitate, comandate de către o persoană fizică sau juridică sau membrii unei familii (rude de gradul I şi II), în aceeaşi perioadă de timp şi la aceeaşi adresă (în sectoarele municipiului Chişinău, în municipiile Bălţi şi Comrat și în alte localităţi din componenţa municipiului Chişinău).
Comanda serviciului Oficiului mobil poate fi efectuată prin:
* apel telefonic la numărul unic al Call-centrului: (022) 25-70-70, 14-909;
* cererea electronică depusă on-line (www.e-service.md);
* cererea depusă la orice centru multifuncțional.
Serviciul de deplasare a oficiului mobil se prestează, în mod gratuit, în următoarele cazuri:
pentru prestarea serviciilor de eliberare a actelor de identitate ale cetăţeanului Republicii Moldova persoanelor imobilizate;
pentru prestarea serviciului de eliberare a paşaportului cetăţeanului Republicii Moldova persoanei cu dizabilitate severă, care va pleca la reabilitare, recuperare sau la tratament medical peste hotarele Republicii Moldova, în baza certificatului confirmativ eliberat de către structurile teritoriale de asistenţă socială sau în baza demersului eliberat de Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale;
în instituţia medicală, pentru prestarea serviciului de eliberare a paşaportului cetăţeanului Republicii Moldova copilului cu vârsta sub 1 an, care va pleca la tratament medical peste hotarele Republicii Moldova, în baza demersului eliberat de Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale sau în baza demersului instituţiei medicale respective.
Detalii și suport informațional se oferă prin intermediul Call-centrului și pagina web a instituției. Pentru orice informație suplimentară suntem la dispoziția Dumneavoastră inclusiv și prin e-mail: asp@asp.gov.md, presa@asp.gov.md, precum și pagina de Facebook a ASP.