Cadrele didactice debutante și stagiarii din instituțiile de învățământ general din Republica Moldova vor beneficia de un program de ghidare la locul de muncă. Cabinetul de miniștri a aprobat, în ședința de astăzi, Regulamentul cu privire la activitatea de mentorat.
Scopul programului este de a facilita integrarea profesională a noilor angajați din sistemul de învățământ. Măsurile adoptate de Guvern vor asigura dezvoltarea continuă a competențelor profesionale și personale ale cadrelor didactice și manageriale, va promova inovația și leadershipul în educație, precum și va contribui la asigurarea stării de bine la locul de muncă și, respectiv, la progresul elevilor în învățare.
„Mizăm că rețeaua națională de mentori prevăzută în regulament va contribui la diseminarea bunelor practici pedagogice și promovarea acestora în sistemul educațional, facilitarea integrării reușite a tinerilor specialiști, creșterea motivației cadrelor didactice și de conducere, promovarea inovației și a leadership-ului în educație”, a menționat Galina Rusu, Secretar de Stat.
Activitatea de mentorat se va desfășura sub următoarele forme: mentoratul de practică, mentoratul de inserție profesională și mentoratul de dezvoltare profesională la locul de muncă.
Pentru a deveni mentor, persoanele trebuie să dețină calificări specifice și experiență profesională corespunzătoare. Condițiile variază în funcție de nivelul de mentorat (național, regional sau instituțional) și includ absolvirea unor programe de formare specializate, promovarea evaluărilor și obținerea certificatelor necesare.
Activitatea mentorilor va fi evaluată în baza unei metodologii elaborate de Institutul Național pentru Educație și Leadership.