Peste 21 600 de consumatori s-au adresat pe parcursul perioadei ianuarie – septembrie al anului 2024 la contact-centrul SA „Moldovagaz” prin intermediul liniei telefonice unice 1304.
Potrivit serviciului relații publice al companiei, majoritatea covârșitoare a apelurilor, și anume 21 295, au parvenit de la locuitorii capitalei.
Astfel, 12 211 de persoane s-au adresat în legătură cu achitarea facturii, cu erorile în facturare s-au adresat – 2 220 de consumatori, iar lipsa facturii de plată s-au adresat 1 034 de consumatori, cu privire la compensația acordată s-au adresat 400 de consumatori. În legătură cu relațiile contractuale au apelat 2 114 de consumatori, iar 770 au transmis prin această cale indicii contorului, alte întrebări de ordin tehnic au apelat – 1 786 de persoane. Programul de lucru al centrului este de luni până vineri de la orele 8.00 până la 17.00, iar pentru situații de urgență este preconizat numărul 904, care este disponibil 24 din 24.
Totodată, numărul de utilizatori ai serviciului „Cabinetul personal al consumatorului” a constituit 22 767 de persoane, fiind de creștere de la începutul anului cu 3 346 de unități. Accesând contul său, utilizatorul poate verifica istoricul de consum pentru ultimele 12 luni, precum și bilanțul curent al acestuia. Alte opțiuni oferite din Cabinet includ posibilitatea de a expedia la distanță indicii curenți ai contorului, precum și să fie descărcată și achitată factura în regim online. La fel, consumatorul poate lăsa online cererea pentru a resemna sau rezilia contractul, să se adreseze pentru suport la contact-centrul întreprinderii, precum și să plaseze reclamații.
Serviciul este disponibil atât pentru consumatorii casnici, cât și pentru cei noncasnici (persoanele juridice). Mai mult, arhitectura cabinetului personal permite să fie corelate mai multe locuri de consum a gazelor naturale la un singur cont. La fel, indicii contorului pot fi expediați prin intermediul aplicației Viber ChatBot.
În Oficiu comercial din mun. Chișinău, în aceeași perioadă, au fost deserviți circa 51 734 consumatori finali, iar on-line au fost prelucrate peste 4 372 de cereri ale consumatorilor.
SA „Moldovagaz” a implementat și un sistem de suport pentru consumatori și pe baza mesagerului „Telegram” (https://t.me/MoldovagazSupportBot). Întrebările din partea consumatorilor sunt acceptate în regim 24 din 24 de ore, în timp ce răspunsurile sunt oferite după ce acestea au fost procesate de specialiștii companiei de luni până vineri.
La fel, începând cu luna august 2021, consumatorii de gaze din capitală pot apela la сall-centrul întreprinderii „Chișinau-gaz” la numărul 1305, pentru soluționarea problemelor de ordin tehnic și transmiterea indicilor.