![dsc04797](http://provincial.md/wp-content/uploads/2025/02/dsc04797.jpg)
A demarat procesul de instruire online privind implementarea ghidurilor metodologice „Starea de bine în școală” și „Ghidare în carieră”, elaborate de Universitatea de Stat din Moldova, cu sprijinul Fondului Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) și al Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova.
Pe parcursul a 15 săptămâni, 2 400 de lucrători din sistemul educațional vor participa la sesiuni de instruire online. Scopul major al instruirilor este de a oferi suport metodologic din partea echipei autorilor ghidurilor, în vederea promovării unei culturi a stării de bine în școală și a educației pentru carieră, într-un climat organizațional pozitiv și deschis.
Sesiunile de instruire sunt concepute să fie interactive, astfel încât participanții să fie activi și să creeze sau să dezvolte strategii de implementare a ghidurilor.
Instruirea în format online reprezintă a doua etapă de formare, după ce, în luna decembrie, au avut loc patru conferințe în format fizic, la Chișinău, Cahul și Bălți, la care au participat peste 1 200 de reprezentanți din toate instituțiile de învățământ general, de la direcțiile de învățământ și de la serviciile teritoriale de asistență psihopedagogică.
Cele două ghiduri sunt fundamentate pe o abordare holistică și comprehensivă a școlii, invitând toți actorii educaționali, inclusiv elevii, să contribuie la promovarea stării de bine în școală și la ghidarea în carieră.
Această activitate face parte din Programul „Inovații Digitale ale Sistemului Educațional din Republica Moldova”, finanțat de Parteneriatul Global pentru Educație.