Cetățenii care dețin semnătură digitală, pot solicita online și primi instantaneu (în regim de timp real) în cabinetul personal (MCabinet) 8 documente electronice, după cum urmează:
5 Extrase din Registrul de stat al populației privind:
- înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia;
- eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora;
- apartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- pierderea cetățeniei Republicii Moldova;
- atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP).
3 Extrase din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule privind:
- confirmarea deținerii dreptului de a conduce vehicule, categoriile și permisele de conducere eliberate;
- confirmarea valabilității permisului de conducere;
- confirmarea nedeținerii dreptului de a conduce vehicule.
Noile servicii pot fi accesate online atât din RM, cât și de peste hotare, urmând doar câțiva pași:
Cererea de solicitare online a serviciului se depune prin intermediul platformei www.servicii.gov.md.
Achitarea serviciilor respective se face prin intermediul Serviciului guvernamental de plăți electronice (Mpay).
Informația detaliată privind tarifele și procedura de primire a extraselor o găsiți aici: https://www.asp.gov.md/ro/media/2023-11-22
Noile servicii au fost elaborate în comun cu Agenția de Guvernare Electronică.