
Mecanismul de consultare între autoritățile publice centrale și cele locale urmează a fi îmbunătățit. Membrii Comisiei administrație publică și dezvoltare regională au examinat proiectul care prevede modificarea unor acte normative în scopul eficientizării comunicării și colaborării între autoritățile publice centrale și cele locale.
Printre modificările propuse figurează statuarea rolului asociațiilor reprezentative ale autorităților administrației publice locale în procesul de dialog dintre APC și APL. De asemenea, se propune includerea reprezentanților APL sau a asociațiilor reprezentative ale acestora în grupurile de lucru create de autoritățile administrației publice centrale în procesul elaborării proiectelor de acte normative care îi vizează, pentru excluderea din start a unor reglementări neconforme domeniilor de competență ale autorităților administrației publice locale.
O altă propunere este ca proiectele de acte normative care vizează modul de organizare și funcționare a autorităților publice locale și care au impact direct asupra colectivităților locale să fie transmise obligatoriu spre avizare autorităților respective sau asociațiilor reprezentative ale acestora. Documentul conține prevederi referitoare la consultarea de către autoritățile publice centrale a autorităților publice locale sau asociațiilor reprezentative ale acestora în procesul promovării proiectelor de acte normative care vizează problemele ce țin de APL. Printre prevederi figurează și concretizarea unor aspecte ce țin de componența și modul de organizare și funcționare a Comisiei paritare pentru descentralizare.
Inițiativa legislativă, elaborată de deputata PAS Larisa Voloh, președinta Comisiei administrație publică și dezvoltare regională, urmează a fi propusă plenului Parlamentului spre aprobare.