Ministerul Educației și Cercetării continuă procesul de debirocratizare în sistemul educațional. Cea mai nouă măsură realizată în acest sens de către minister ține de revizuirea Nomenclatorului documentației și rapoartelor în educația timpurie. Au fost excluse 9 modele de rapoarte, 3 planuri, 5 registre de evidență și 10 mape/dosare/portofolii, care anterior trebuiau elaborate de managerii, educatorii și personalul nedidactic al grădinițelor.
În procesul de revizuire a Nomenclatorului au fost implicați directori de instituții de educație timpurie, metodiști, educatori și asistenți medicali. Subiectul a fost discutat în cadrul mai multor ședințe organizate de minister cu managerii instituțiilor de învățământ, cadrele didactice și specialiștii responsabili pentru educația timpurie din cadrul organelor locale de specialitate din domeniul învățământului. Participanții la discuții au apreciat că noile prevederi simplifică și sistematizează lucrul personalului din IET, oferindu-le posibilitatea să-și autoevalueze activitatea.
Conform noilor modificări, fiecare instituție de învățământ în parte va decide formatul de elaborare, completare și păstrare a documentației (format electronic, hârtie, mape/dosare/portofolii sau separat). Varianta electronică a documentelor, suporturilor didactico-metodice, materialelor/ fișelor/registrelor și rapoartelor se poate păstra în fișiere special organizate, la care să aibă acces orice angajat al instituției, responsabil pentru deținerea oricărui dosar vizat de nomenclator.
Revizuirea Nomenclatorului face parte din primul pachet de debirocratizare a sistemul educațional, lansat de MEC. Ministerul va continua să realizeze și alte acțiuni menite să completeze măsurile inițiale și să simplifice activitatea didactică.