„Perspectivele de dezvoltare a unui turism sustenabil prin stabilirea parteneriatelor și modalitățile de prelungire a duratei medii de ședere a unui turist în destinație” a fost tema unui training, organizat pe 8 Iunie curent și la care a participat și Secretarul de stat al Ministerului Culturii, Andrei Chistol. Sesiunea a fost organizată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM) în cadrul pensiunii DOR din satul Văleni, informează PROVINCIAL.
Potrivit unui comunicat, subiectele principale, abordate de către expertul Audrey Scott împreună cu participanții sesiunii, reprezentanți ai autorităților locale și centrale, a sectorului privat, a celor interesați de dezvoltarea și promovare a turismului în destinația Cahul – au fost: Principiile de dezvoltare a unui turism sustenabil și rolul parteneriatelor în acest context; Beneficiile adoptării principiului de durabilitate în dezvoltarea produselor turistice din Sud; Posibilitățile și principiile de formare a unui produs turistic complex, care să contribuie la extinderea duratei medii de ședere a unui călător în destinație; Organizația de Management a unei destinații (OMD) – definiția unui OMD și modul în care organizația de management a destinației include principiile dezvoltării durabile în rolul strategic a funcționării sale ca OMD.
„Zona de Sud a Republicii Moldova este una dintre zonele de dezvoltare turistică națională, inclusă în proiectul Programului Național de Dezvoltare a Turismului – 2026, care reprezintă o adevărată platformă a diversității culturale și naturale. În ultima perioada, turismul rural, vitivinicol și cel de experiență cunosc un nou nivel de dezvoltare în această regiune a țării. Rezervația naturală „Prutul de Jos”, inclusă în rețeaua de Rezervații Biosferice UNESCO, este una dintre atracțiile principale din această zonă, iar fluxul tot mai mare de turiști sunt atrași de aceste locuri bogate în tradiții rurale unice. Dezvoltarea afacerilor, integrarea în pachetele turistice regionale și accesarea de noi piețe, prin organizarea unor trasee turistice comune România – Moldova, precum și o strategie de marketing bine pusă la punct, pot asigura dezvoltarea sustenabilă a turismului în această regiune. Împreună cu partenerii de dezvoltare și cu participarea autorităților publice locale, ne propunem să demarăm mai multe proiecte axate pe dezvoltarea produselor turistice din regiunea de sud, care să contribuie la extinderea duratei medii de ședere a unui călător în destinație, precum și testarea unui model de creare a organizației de management a destinației (OMD).” – a menționat Andrei Chistol.