În cadrul unui interviu pentru curentul.md, directorul comercial al „Franzeluța” S.A, Aliona Voronov, a vorbit despre activitatea întreprinderii în perioada sărbătorilor de Paști, cu ce a bucurat consumatorul întreprinderea, ce produse au fost cele mai populare în această perioadă, secretele produselor pascale ale „Franzeluța” SA, dar și despre tradițiile păstrate de întreprindere.
CURENTUL: Cum a fost perioada pascală pentru „Franzeluța”? Ați reușit sa faceți față solicitărilor consumatorilor?
Aliona Voronov: Ca în fiecare an, perioada din preajma Sfintei sărbătorii de Paște a fost una destul de solicitantă pentru „Franzeluța” S.A. Este o responsabilitate colosală ca într-o perioadă atât de scurtă să reușim să ne mobilizăm, să ne organizăm cu mult timp înainte, pentru ca să facem față cu brio volumului de muncă extrem de încărcat. S-a muncit la cote maxime, având sarcini bine trasate de către directorul general, domnul Boris Andros, care au fost îndeplinite corespunzător, cu multă seriozitate și profesionalism. Colectivul a depus toată străduința pentru ca produsele noastre să ajungă în fiecare casă, iar poziționarea pe piață să fie cât mai masivă.
În această perioadă s-au produs aproximativ 150 tone de produse pascale – o creștere semnificativă față de volumul înregistrat în anul precedent. Această cifră demonstrează că produsele pascale marca „Franzeluța” sunt în topul preferințelor consumatorilor, iar fidelitatea acestora este pentru noi un imbold de a crea, în permanență, lucruri tot mai frumoase.
C: Ce gamă de produse ați oferit în perioada pascală?
A.V.: „Franzeluța” este unicul producător din țară care oferă o gamă sortimentală atât de variată, care numără în jur de 45 produse pascale. Întreprinderea pune accent deosebit, atât pe produsele tradiționale precum cozonacii, pasca, ruladele cu diferite umpluturi, dar și pe produsele moderne, cum sunt pannetone, fabricaţi după tehnologie italiană.
Punctul nostru de pornire este să oferim produse care duc cu gândul la familie și copilărie, la vatra buneilor și mirosul copturilor cu gust de altădată. Noi credem că acest lucru ne reușește și suntem recunoscători tuturor consumatorilor care știu să aprecieze un produs autententic.
C: Care produse s-au bucurat de cel mai mare succes în această perioadă și ce produse noi ați lansat?
A.V.: Fiecare consumator are gusturi diferite, la fel cum fiecare produs își are cumpărătorul său. Astfel, succesul nu a întârziat să apară încă din primele zile de la apariția sortimentului pe rafturile magazinelor. Pentru că în acest an au fost lansate două poziții noi de checuri, „Ciocolată și vișină” și „Melodie de primăvară”, respectiv, acestea au fost cele mai solicitate.
De asemenea, sortimentul de panettone are o reputație ireproșabilă în rândul consumatorilor, iar acest lucru nu este unul întâmplător. Vreau să menționez că „Franzeluța” S.A. a fost prima întreprindere din țară care a avut permisiunea de a implementa tehnologia italiană la fabricarea cozonacilor de tip Panettone. Graţie unei colaborări frumoase cu un tehnolog italian, în anul 2005, am reuşit să obţinem cele mai de succes reţete de Panettone, care ne asigură un produs demn de aprecierile tuturor.
C: Ce puteți spune despre vânzări în perioada pascală, cât de prezente au fost produsele pascale Franzeluța pe piață?
A.V.: Sortimentul pascal a fost disponibil, atât în magazinele specializate „Franzeluţa”, cât şi în unele reţelele mari de supermarketuri din țară. Ne bucurăm că partenerii noștri au fost receptivi și am avut parte de o colaborare productivă.
Totodată, unele retail-uri au fost mai rezervate în privința parteneriatului nostru, punând accent pe produsele de import. Sperăm ca pe viitor producătorii autohtoni să aibă o susținere mai mare din partea agenților economici pentru ca consumatorii să aibă produse accesibile și să asigurăm în așa mod și o concurență sănătoasă.
C: Sunt produse din acest sortiment care se produc și în alte perioade ale anului?
A.V.: Da, desigur. Este vorba despre checul „Artizanal”- frământat cu maia naturală, ruladele de cozonac cu mac, nucă și vișină. De asemenea, ne străduim ca în fiecare an, în preajma sărbătorilor de iarnă, să oferim posibilitatea moldovenilor de a savura la mesele de sărbători, pe lângă produsele tradiţionale, şi un cozonac Panettone de talie italiană. Pentru un plus de atmosferă, mai producem și renumitul cozonac „Mieluț”.
C: Ce secrete stau la baza producerii acestor delicii?
A.V.: Ceea ce ne evidențiază și ne face speciali față de ceilalți producători este evoluția în timp. Nici un secret nu poate lua locul experienței acumulate timp de șapte decenii.
Folosim doar ingrediente naturale (unt, gălbenușuri de ou) şi umpluturi delicioase de ciocolată, gem, vișine, cacao, fructe zaharisite, mac, stafide şi miez de nuci. Având în vedere că piaţa cere diversitate, de la an la an, recetele suportă perfecţionări doar în direcţia îmbunătăţirii din punct de vedere a gustului şi calităţii produselor. În pofida acestor evoluţii, încercăm să nu facem abateri de la rețeta clasică, folosind doar ingredientele naturale şi, desigur, mult suflet.
C: Veți continua tradiția sfințirii produselor pascale și în anii următori?
A.V.: „Franzeluța” S.A. este o întreprindere cu tradiții de peste 70 ani. De-a lungul timpului, unele tradiții s-au pierdut, iar altele noi au luat naștere, precum și această frumoasă tradiție de Sfințire a sortimentului destinat sărbătorii de Paşte de către Înaltpreasfinţitul Mitropolit Vladimir. Și în acest an, am ținut cu tot dinadinsul ca acest eveniment să se desfășoare, iar consumatorii au avut posibilitatea de a procura produse sfințite din magazinele noastre specializate. Sperăm ca și pe viitor să menținem acest ritual și să fim mereu la nivelul așteptărilor consumatorilor noștri.
C: Vă mulțumim!
Cristina Pendea