
Un grup de părinți revenit recent din diaspora s-a întâlnit cu ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, pentru a discuta despre integrarea copiilor în sistemul educațional din Republica Moldova. În cadrul întrunirii, părinții au împărtășit experiențele de integrare ale copiilor lor.
Printre provocările semnalate se numără disparitățile dintre curriculumul din alte țări și cel din Republica Moldova, complexitatea programelor de studiu, precum și provocările întâmpinate la limba română și la alte discipline umaniste, inclusiv istoria și geografia.
Pentru a răspunde dificultăților legate de învățarea limbii române, Ministerul Educației și Cercetării a propus introducerea unui program de studiere a limbii române pentru copiii cetățenilor Republicii Moldova reveniți de peste hotare și pentru copiii cetățenilor străini aflați în țara noastră. Noul program va sprijini copiii în procesul de învățare a limbii române, îi va ajuta să se adapteze mai ușor la școlile din țara noastră și să se integreze pe deplin în procesul educațional.
„Cunoaștem că una dintre cele mai mari provocări este studierea limbii române. De aceea, am propus modificarea Codului Educației pentru a asigura cadrul necesar organizării programelor de studiere a limbii române pentru copiii reveniți din diaspora, care să faciliteze integrarea acestora în școlile din Republica Moldova”, a subliniat ministrul Dan Perciun.
Părinții au înaintat mai multe propuneri pentru facilitarea integrării copiilor reveniți din diaspora, inclusiv implementarea unor măsuri suplimentare de sprijin educațional. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării au menționat că aceste măsuri vor fi examinate în contextul procesului de elaborare și ajustare a politicilor educaționale privind integrarea copiilor din diaspora.



















