Reglementarea activității instituțiilor de învățământ cu profil artistic și muzical, dar și motivarea tinerilor să aleagă o carieră didactică în cadrul acestor instituții au fost discutate de ministrul Dan Perciun cu directorii școlilor de artă din republică. Dialogul a avut loc la Liceul Republican de Muzică „Ciprian Porumbescu”.
„Am avut deja o discuție cu directorii școlilor muzicale. Vreau să avem un dialog deschis și cu dvs. și să punctăm împreună o listă de aspecte problematice la care să căutăm soluții. E nevoie să venim cu anumite ajustări normative specifice domeniului. Ministerul Educației și Cercetării urmează să creeze o subdiviziune responsabilă de reglementarea instituțiilor educaționale cu profil artistic pentru ca să vă înțelegem mai bine necesitățile și să vă oferim tot suportul. Vrem să îmbunătățim lucrurile în cel mai scurt timp”, a spus ministrul.
Directorii au vociferat o serie de propuneri pentru îmbunătățirea activității instituțiilor cu profil artistic și muzical, inclusiv, pentru a motiva tinerii specialiști să aleagă o carieră didactică în instituțiile de învățământ artistic extrașcolar.
„Școlile de muzică și de arte sunt responsabile de instruirea și dezvoltarea, formarea personalității elevilor dotați muzical-artistic, care, în continuare, prin activitatea lor asigură nivelul cultural-artistic și spiritual al societății. E nevoie de un departament în cadrul MEC cu care să avem o colaborare mai strânsă și care să ne ofere suporturi educaționale: planuri–cadru, ghiduri metodice, curricula, metodologii adaptate domeniului”, a menționat Irina Bogataia, directoarea Școlii de Arte „Alexei Stârcea” din Chișinău.
„Ar fi bine ca absolvenților Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice, care au urmat modulul psihopedagogic, să le fie stipulată în diploma de studii și a doua calificare – profesor de pian, vioară, etc. Aceasta ar motiva tinerii specialiști să aleagă o carieră didactică în instituțiile de învățământ artistic extrașcolar. Totodată, absolvenții care au finalizat studii la buget să fie repartizați conform solicitărilor școlilor de muzică, arte plastice, iar absolvenților Academiei, la angajarea în câmpul muncii în calitate de profesor, să le fie acordată indemnizația pentru tineri specialiști” a mai adăugat Irina Bogataia.
Discuțiile au mai vizat aspecte ce țin de învățământul artistic formal și nonformal, finalitatea studiilor educației artistice prin eliberarea actelor/certificatelor de studii cu evidența la Centrul Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din învățământul artistic, organizarea unor conferințe; seminare, ateliere de lucru pentru pedagogii din domeniu ș.a.