Î.S. ”Poșta Moldovei” nu solicită datele personale sau datele bancare ale persoanelor prin intermediul SMS, e-mail sau telefon
Postat: vineri, octombrie 25, 2024 . În
Actual,
Fierbinte
Cu regret, se constată o creștere sporită de ”smishing” (tip de atac de inginerie socială prin intermediul SMS bazată pe exploatarea încrederii umane) care pretinde a fi din numele Î.S. ”Poșta Moldovei” și conține mesaje cu linkuri spre site-uri frauduloase, solicitând să introduceți datele personale sensibile.
Menționăm, că Poșta Moldovei nu solicită date bancare și nu expediază SMS-uri de corectare a adreselor.
Vă îndemnăm să fiți VIGILENȚI. Nu furnizați date personale și nu achitați sumele solicitate.
Sfaturi generale de securitate cibernetică, pentru a vă asigura că nu sunteți victima unui atac de tip „phising”:
- Fiți atenți la mesajele suspecte;
- Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje suspecte;
- Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă;
- Nu expediați informații sensibile prin SMS.
Ce să faceți în caz că ați fost victima unui atac:
- Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
- Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
- Monitorizați conturile bancare;
- Schimbați parolele conturilor.
În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon – 1310 sau la telefonul fix 022 27-00-44.
Email: informatii@posta.md.