Agenţia „Moldsilva”, la 25 februarie curent, a lansat „Ghidul organizării şi managementului traseelor turistice în fondul forestier naţional”. E vorba despre o ediţie ce însumează informaţii şi noţiuni despre proiectarea, amenajarea, exploatarea şi managementul traseelor turistice forestiere, ce a fost elaborată în cadrul proiectului „Abilitarea tinerilor pentru activități de interpretare a naturii”, implementat de Mișcarea Ecologistă din Moldova cu suportul Departamentului pentru Programe Internaționale al US Forest Service, informează PROVINCIAL.
„Lansarea acestui ghid este o încercare a specialiştilor Agenţiei „Moldsilva” de a reglementa anumite activități turistice în Fondul Forestier Naţional și stabilește etapele necesare pentru asigurarea practicării turismului forestier durabil. Ghidul este destinat întreprinderilor silvice, agenților economici, asociațiilor obștești care vor să inițieze și să dezvolte activități de ecoturism, inclusiv identificarea și semnalizarea traseelor turistice în Fondul Forestier Național” – menţionează agenţia.
Pe lângă aceasta, directorul agenţiei, Dumitru Cojocaru a spus: „Începând cu anul 2020 noi ne-am pus o opţiune foarte importantă, ca să putem dezvolta în R. Moldova ecoturismul. Am început-o cu întreprinderile noastre silvice, rezervaţiile natural de stat, până la moment sunt patru – „Codrii”, „Pădurea Domnească”, „Plaiul Fagului” şi „Prutul de Jos”. Dacă pe parcursul a trei ani am avut turişti în rezervaţiile noastre biosferice şi natural – 5 până la 6 mii de turişti. Anul acesta, avem peste 12 mii de turişti, vreau să spun că veniturile care au parvenit de la aceste vizite în rezervaţiile naturale a constituit 800 de mii, ele au crescut. Moldsilva a investit 1 mil. 600 de lei în întreprinderile acestea, unde am făcut o bază pentru turişti ca să rămână, sub formă de mini-hoteluri „Plaiul Fagului” 26 de locuri, 20 de locuri în „Codrii””.
Directorul a mai precizat că în colaborare cu ministerul în decurs de o lună sau două vor elabora un model de trasee ecoturistice în mai multe gospodării.
Utilitatea şi necesitatea unui asemenea set de reguli şi recomandări pentru dezvoltarea turismului forestier este dictat de unicitatea locurilor pitoreşti de la noi din ţară, dar şi impactul schimbărilor generate de pandemia globală COVID-19, proces care a modificat percepţia populaţiei referitor la turism, călătorii, locuri pitoreşti.
„Sperăm ca să colaborăm mai fructuos cu toate organismele naţionale şi internaţionale, să putem crea la sfârşitul anului încă 2-3 gospodăriei silvice şi trasee turistice care să fie de folos pentru populaţie. Multe probleme la început de cale aceste trasee turistice, nu se înţelege şi se pune piedici”, a conchis Cojocaru.
De menţionat că, activităţile din ultima perioadă în cadrul Agenției „Moldsilva” denotă clar orientarea spre dezvoltarea ecoturismului şi punerea în valoare a circuitelor turistice naționale prin cunoașterea și explorarea locurilor remarcabile de la noi din țară.
Cristina Tomac
Foto: Denis Chicu