Liceul Teoretic „Vasile Coroban” din orașul Glodeni a devenit mai atractiv pentru copiii din raion și pentru cadrele didactice tinere. În ultimii ani, numărul elevilor a crescut de la 470 la 560, au fost angajați 8 profesori noi, iar numărul pedagogilor sub 40 de ani a trecut de 50%. Transformarea a fost impulsionată de participarea instituției de învățământ în cadrul Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova” gestionat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării prin intermediul Fondului de Investiții Sociale din Moldova, informează PROVINCIAL cu referire la un comunicat de presă.
Liliana Leucă, directoare: „Liceul Teoretic „Vasile Coroban” a beneficiat de Proiectul „Reforma Învățământului în Moldova” și vreau să zic că suntem norocoși, deoarece ca rezultat al acestui proiect instituția a căpătat un cu totul alt aspect. Lucrările care s-au realizat în cadrul proiectului a fost schimbarea acoperișului la două blocuri, a tuturor sistemelor de canalizare, de iluminare, a apeductului, repararea pereților, tavanelor, pardoselilor și e clar și a nodurilor sanitare. Dacă până la proiect în instituție erau două noduri sanitare, acum avem 15.”
La fel ca și în celelalte școli beneficiare ale proiectului, în Liceul Teoretic „Vasile Coroban” a fost renovată și sala de sport, sala de festivități, sala de dansuri, cantina școlară și a fost dotată cu utilaj performant bucătăria.
Totodată, instituția a beneficiat de laboratoare de fizică, chimie, biologie, asigurate cu tot echipamentul și materialele indispensabile pentru orele practice.
Profesorii spun că actualele condiții reprezintă tot necesarul pentru asigurarea unui proces educațional de calitate.
Ion Căciulă, profesor de istorie: „Aceste condiții, de care noi dispunem la momentul actual oferă posibilitatea realizării unui proces educațional de calitate înaltă, fiindcă cât de straniu ar părea, aceleași elemente esențiale, precum ar fi: spațiul, luminozitatea, confortul, scaunele moi, băncile reglabile, copiii nu trebuie să iasă afară la veceu, oferă posibilitatea organizării activităților curriculare și extracurriculare la un nivel foarte înalt. Școala este dotată cu tehnică de calcul, laptopuri, tablete, boxe, ecrane proiectoare, table interactive, care sunt suficiente pentru fiecare profesor și fiecare elev.”
Elevii confirmă că li s-au oferit toate condițiile pentru a avea rezultate bune la învățătură și a se simți la școală ca acasă.
Andreea Buzatu, eleva clasei a XII-a: „După renovare, sălile de clasă sunt mari, dotate, mobilierul este nou, băncile sunt individuale, pentru fiecare elev, cum am și visat. Lumina este plăcută pentru a studia, de asemenea, după cum vedeți, culorile au fost alese calde, luminoase și frumoase pentru noi. Astfel ni s-au acordat toate condițiile pentru a avea rezultate bune și a ne simți ca acasă.”
Mihail Molosniuc, clasa a III-a: „Îmi place că școala este curată, luminoasă, îngrijită. Dna învățătoare ne arată videouri la televizor și are o tablă pe care putem vedea mai bine ceva despre animale sau despre savană.”
Părinții sunt recunoscători pentru investițiile realizate în liceu.
Iuliana Jitari, părinte: „Aș vrea să transmit un cuvânt de bine din partea tuturor părinților pentru tot ce se realizează în Liceul Teoretic„Vasile Coroban”. Vreau să mulțumesc investitorilor, directoarei și corpului didactic pentru toată munca depusă în realizarea acestui proiect grandios.”
Investițiile în liceu însă nu se termină aici. În prezent, administrația instituției este în căutarea surselor financiare suplimentare pentru finisarea interiorului blocului central și amenajarea teritoriului, care nu au fost parte a Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova”.
Amintim că Liceul Teoretic „Vasile Coroban” este una dintre cele 23 de școli de circumscripție beneficiare în cadrul PRIM, în care își fac studiile copii din toate localitățile raionului Glodeni.
Proiectul „Reforma Învățământului în Moldova” este un împrumut investițional specific, acordat de Banca Mondială, implementat în perioada aprilie 2013 – aprilie 2022, care sprijină Guvernul Republicii Moldova prin finanțarea activităților ce vor consolida calitatea educației şi vor duce spre un sector al educației mai eficient.
Dina Roșca