În perioada 8-10 decembrie curent, la invitația Direcției generale educație, în raionul Strășeni a venit în vizită o delegație de circa 150 persoane de la Inspectoratul Școlar Județean Vaslui.
În prima zi specialiștii români au fost întâmpinați la Casa Raională de Cultură Strășeni, iar de acolo au mers să viziteze instituțiile de învățământ general din raion.
A doua zi a fost dedicată Forumului Transfrontalier „Dialoguri și perspective despre leadership și management”, eveniment organizat în cadrul protocolului de parteneriat dintre Inspectoratul Școlar Județean Vaslui și Direcția generală educație.
Evenimentul a avut loc în sala ,,Regina Maria” de la Universitatea de Stat din Moldova, la care s-au reunit manageri ai instituțiilor de învățământ din Strășeni, circa 135 manageri școlari și preșcolari, personalul didactic auxiliar de la departamentele de contabilitate și secretariat, prezent a fost rectorul Universității de Stat din Moldova, Igor Șarov, reprezentanta Comisiei parlamentare, Liliana-Onofrei, secretara de stat a Ministerului Educației și Cercetării, Valentina Olaru, pentru a împărtăși și a multiplica exemple de bună practică din cele două sisteme educaționale: Republica Moldova – România.
Înainte de plecare, delegații au vizitat bijuteria istorică și cartea de vizită a raionului Strășeni, lăcașul sfânt – Mănăstirea Căpriana.
Toate au avut loc cu implicarea nemărginită a șefei Direcției generale educație, Lucia Caciuc, cea care contribuie în acest mod la dezvoltarea înțelegerii reciproce și a relațiilor interculturale solide, la formarea prieteniilor durabile dincolo de frontierele geografice.
Forumul Transfrontalier „Dialoguri și perspective despre leadership și management”, Republica Moldova – România, a fost un pas important în direcția înțelegerii reciproce și a colaborării transfrontaliere. Într-o lume tot mai conectată, evenimente precum acesta, reprezintă piatra de temelie pentru o societate mai deschisă la valori culturale și educative diferite și pentru construirea unui viitor comun bazat pe respect și înțelegere.