Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) a lansat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, cea de-a XXI-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”.
Astfel, antreprenorii autohtoni sunt invitați să participe la cea mai așteptată expoziție națională, care se va desfășura în perioada 31 ianuarie – 04 februarie 2024, la CIE „Moldexpo” (mun. Chișinău, str. Ghioceilor 1).
Secretarul de stat Vasile Șarban a menționat că participarea la expoziția ”Fabricat în Moldova” este una dintre cele mai eficiente modalități pentru producătorii autohtoni de a-și promova și consolida afacerea în cadrul pieței și a comunității de afaceri.
„Este foarte important când ne putem uni și întregi un lanț valoric, asta presupune și Expoziția națională „Fabricat în Moldova”. Această expoziție este destinată nemijlocit pentru producătorii agricoli. „Fabricat în Moldova” nu este altceva decât o platformă, o oportunitate pentru cel ce are o industrie, de a se manifesta, de a se instrui, de a vedea tehnologiile moderne, și de a vedea nemijlocit o cooperare. MAIA este partenerul acestui eveniment, și ne dăm bine seama că nu e suficient să producem calitativ, mult, gustos, este nevoie să ne putem și promova. De aceea, ministerul va fi în continuare un promotor al acestei expoziții și va îndemna antreprenorii, procesatorii, agricultorii să participe la eveniment. Noi, împreună cu producătorii, cu mediul asociativ, cu CCI- care este un partener important în această verigă, trebuie să-i orientăm pe toți actorii din acest lanț valoric, ca ei să persevereze. 21 de ani nu este atât de mult, dar nici puțin, când vorbim de un eveniment expozițional, de aceea în fiecare an, totul este actualizat și este într-un pas cu trendul de promovare a businessului. Pe partea de politici, noi vom continua să oferim subvenții, ca ei să-și poată diversifica gama de produse”, a menționat oficialul.
Potrivit lui Sergiu Harea, președintele CCI a RM, Expoziția „Fabricat în Moldova” a fost lansată în anul 2002 și concepută pentru unificarea forțelor reprezentanților administrației publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești, în vederea susținerii fabricării produselor autohtone și majorării cererii de consum la acestea.
„Expoziția „Fabricat în Moldova” poate fi, pe bună dreptate, denumită oglinda pieței moldovenești. În procesul de dezvoltare, evenimentul a trecut atât prin urcușuri, cât și prin coborâșuri. Cu toate aceastea, expoziția a devenit imaginea comunității de afaceri, locul reuniunii atât a specialiștilor, cât și a reprezentanților businessului autohton. De-a lungul celor 20 ediții, în cadrul expoziției au avut loc cele mai importante și de mare anvergură evenimente, ce au primit un feedback pozitiv din partea producătorilor autohtoni și au fost pe larg mediatizate.
La expoziție au luat parte peste 5500 de antreprenori autohtoni din toate regiunile republicii, și din toate domeniile de activitate. Interesul sporit a fost manifestat și din partea vizitatorilor, numărul acestora depășind sute de mii, inclusiv, vizitatori din alte state.
Participarea anuală a agenților economici la expoziție a avut un impact pozitiv în modernizarea procesului de producție și îmbunătățirea calității produselor sale. În acest sens, în vederea promovării calității produselor autohtone, expoziția se va desfășura anual sub sloganul „Acasă! Autentic! Autohton!”, iar, începând cu ediția curentă, evenimentul va fi reprezentat de un nou logo – harta Republicii Moldova, înconjurată de un cerc, ce semnifică unitatea și mobilitatea antreprenorilor, autorităților și consumatorilor, pentru a dezvolta economia statului. Albastrul închis, utilizat la scrierea „Fabricat în Moldova” inspiră încredere în tot ce e fabricat în Moldova, demnitatea antreprenorilor autohtoni și inteligența consumatorilor pentru a alege produse și servicii de acasă. Prin noul logo dorim să prezentăm aspirațiile țării pentru progres și dezvoltare. Acesta va servi drept un ambasador vizual pentru atragerea turiștilor și a investitorilor străini. Noul logo a devenit marcă înregistrată la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI).
În anul 2024, expoziţia va fi amplasată sectorial și în dependență de profilul de activitate în pavilionul central, pavilioanele 2 și 3, după cum urmează:
- Pavilionul Nr.1: Vor fi expuse întreprinderi din sectorul agroindustrial, agricol, produse alimentare și băuturi, expoziții colective de mărfuri agro-alimentare ale raioanelor republicii.
- Pavilionul Nr.2: Vor fi expuse întreprinderi industriale, bunuri de larg consum, parcuri industriale, ZEL, asociații financiare și de comerț, turism.
- Pavilionul Nr.3: Vor fi expuse companii vinicole cu un concept tematic „Orașul vinificatorilor”.
- Zona expozițională deschisă: Vor fi expuse corturi pentru comerț cu produse agricole.
Companiile care își expun produsele la standurile colective ale raioanelor prezintă un interes deosebit pentru vizitatori, ceea ce contribuie la formarea unei imagini pozitive, sporirea atractivității investiționale a raioanelor și intensificarea colaborării interregionale. Astfel că, la această ediție va fi organizat „Orașul meșterilor”, unde meșteri populari vor crea cu spor produse de artizanat chiar în fața vizitatorilor.
Companiile interesate de participarea la expoziție, pot depune solicitările până pe 15 ianuarie 2024, la Direcția Evenimente de Afaceri, Târguri și Expoziții a CCI a RM.