În cadrul unui interviu acordat pentru www.curentul.md, Pavel Perju, Directorul Fabricii de Sticlă din Chişinău, a declarat că producţia fabricii e prezentă pe astfel de pieţe ca: Germania, Italia, Ungaria, Bulgaria, Grecia, Armenia, Azerbaidjan, România, Macedonia.
„Fiecare piaţă îşi are specificul său şi noi ne străduim să-l luăm în calcul. Ceea ce ne bucură în mod deosebit însă e faptul că nu doar reuşim să păstrăm pieţele de desfacere devenite deja tradiţionale, ci şi că apar perspective noi din acest punct de vedere”, a adăugat Perju.
„Se ştie deja că, începând cu anul 2021, se preconizează ca în Europa să se interzică strict ambalarea produselor în tetrapak. Deci, urmează ca produsele să fie ambalate în sticlă, iar aceasta ar permite Fabricii de Sticlă din Chişinău în perspectivă să-şi mărească productivitatea, să modernizeze maşinile de ambalare, să obţină un profit mai bun pentru a oferi angajaţilor săi salarii mai mari şi condiţii de muncă la nivel, pentru ca ei să aibă un loc de muncă acasă, să fie alături de familiile lor”, a mai spus directorul fabricii.
La întrebarea „În ce măsură credeţi că veţi reuşi să cuceriţi noi segmente de piaţă peste hotare pornind de la respectiva directivă a Uniunii Europene?”, Perju a susținut: „Urmărim cu mare atenţie evoluţiile pe segmentul nostru de piaţă în plan regional. Da, atestăm unele schimbări şi în România, şi în Bulgaria, unde anumite întreprinderi încearcă să se plieze conform noilor realităţi ce apar ca urmare a directivei menţionate. Dar să nu uităm că şi noi avem poziţii bune la export în plan regional. Produsele noastre şi-au confirmat deja calitatea, avem un nume. Plus că, în virtutea noilor realităţi ce apar, vor apărea şi noi pieţe de desfacere, pe care nu avem cum să nu ne regăsim şi noi. Vom depune efortul necesar şi vom acţiona cu determinare în direcţia respectivă”.
Doina Secrieru