În cadrul unui interviu pentru Curentul, fostul director al Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (AMDM), Eremei Priseajniuc, a caracterizat piața farmaceutică din experiența de conducător al AMDM.
„Aș vrea să menționez faptul că piața farmaceutică din Republica Moldova este una dinamică, atractivă și complexă. O piață predominată de brand-generică cu o repartizare de Rx/OTC de aproximativ 70% la 30% și cu un volum actual de piață de aproximativ de 500 k USD în preț de consumator. Reieșind din aceste aspecte și ținând cont de faptul că avem o piață compactă și cu o evoluție similară pieței europene, aceasta prezintă un interes pentru lansări de produse noi pentru multiplele companii internaționale, inclusiv în cadrul studiilor și cercetărilor clinice”, a spus Priseajniuc.
„Din păcate, pe unele segmente s-au înregistrat stagnări și mai este foarte mult de lucru pentru a face piața noastră farmaceutică să fie la fel de transparentă, competitivă, accesibilă ca în țările Uniunii Europene, de exemplu, dar nu putem nega că lucrurile s-au mișcat în ultimii ani. În acest context, bineînțeles că Agenția Medicamentului a jucat un rol cheie, având sarcina de a reglementa un domeniu extrem de dificil și complex”, declară fostul director.
Dina Roșca