Întâlnirile ministrului Dan Perciun cu managerii instituțiilor de învățământ din mun. Chișinău s-au finalizat cu o discuție la care au participat directorii școlilor din sectorul Botanica. Gazda evenimentului a fost Liceul Teoretic ,,Pro Succes”.
Dan Perciun a abordat subiecte de maximă actualitate din domeniul educației, precum și cele mai importante inițiative la care lucrează Ministerul Educației și Cercetării pentru a soluționa problemele sistemului de învățământ.
Subiectul central al discuțiilor a vizat lansarea proiectului național ,,Rețeaua Școlilor Model”, care prevede renovarea și dotarea integrală a 35 de instituții de învățământ general din țară pentru a asigura accesul la educație de calitate pentru toți copiii, mai ales a celor din mediul rural.
,,Noi am selectat 35 de școli. Sunt școli cu 500 de copii și care mai au 200 de locuri disponibile. Planul este să investim circa 70 de milioane de euro ca să le renovăm integral și să poată să corespundă așteptărilor secolului XXI. Pe lângă faptul că investim în infrastructură, procurăm 89 de autobuze școlare anul acesta. Trebuie să avem capacitate de transport dacă vrem să oferim oportunitatea de a merge la o școală bună din apropiere și asta este o investiție pe care trebuie să o repetăm și anul viitor”, a notat Dan Perciun.
Un alt subiect despre care a vorbit ministrul este deficitul de cadre didactice, dar și măsurile de susținere a tinerilor care aleg facultățile pedagogice. Dan Perciun s-a referit în mod special la indemnizația unică de 200 de mii de lei care va fi oferită celor care după ce absolvesc pedagogia aleg să meargă în școală.
,,Chiar în această săptămână am finalizat discuțiile cu Ministerul Finanțelor, ne bucurăm să avem suportul Prim Ministrului, și așteptăm până la finalul lunii aprilie să avem aprobată această inițiativă, astfel încât absolvenții din acest an să poată să ia decizia de a preda și odată ce merg în septembrie în școală să beneficieze de aceste resurse”, a spus Dan Perciun.
În cadrul întâlnirii au mai fost discutate măsurile de debirocratizare inițiate de MEC, crearea rețelei de mentori naționali în cadrul Institutului Național pentru Educație și Leadership, propunerile de protejare a cadrelor didactice prin introducerea în Codul Educației a sancțiunilor aplicate elevilor, precum și dezvoltarea curriculară.