
Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, în parteneriat cu UNICEF, a organizat o sesiune de consultări privind incluziunea în educație a copiilor romi din municipiul Soroca – una dintre regiunile cu cea mai scăzută rată de școlarizare a copiilor romi la nivel național.
La eveniment au participat reprezentanți ai autorităților publice locale, ai organizațiilor neguvernamentale, ai instituțiilor educaționale, mediatori comunitari, părinți și copii, toți angajați într-un dialog constructiv pentru a readuce în vizor provocările și soluțiile privind accesul la educație al copiilor romi.
Doar 17,5% dintre copiii romi cu vârste între 7 și 16 ani din Soroca sunt înscriși în învățământul general, iar participarea la educația timpurie este de doar 11%. Aceste cifre evidențiază necesitatea unei intervenții urgente și a consolidării colaborării interinstituționale.
Pentru a combate aceste discrepanțe, în cadrul evenimentului au fost propuse mai multe măsuri concrete, printre care un accent important a fost pus pe dezvoltarea mecanismului de mediere educațională – un proiect-pilot care prevede angajarea unui mediator educațional la nivel raional. Acesta va fi selectat din rândul persoanelor cu pregătire pedagogică din comunitate și va acționa ca punte de legătură între școală, familie și autoritățile locale.
Evenimentul a fost organizat cu suportul financiar al Biroului pentru Populație, Refugiați și Migrație al Departamentului de Stat al SUA.