Astăzi, 6 august s-a desfășurat ședința de lucru lunară a conducerii raionului, cu şefi ai serviciilor publice desconcentrate și descentralizate, primarii unităților administrativ-teritoriale și șefi ai instituțiilor din raion. Ședința a fost moderată de Ion Bunduchi, vicepreședinte al raionului.
În debutul ședinței, s-a ținut un minut de reculegere în legătură cu trecerea în eternitate a Deputatului Iurie Păsat.
Apoi s-a dat curs agendei care a inclus următoarele subiecte: Valentina Tonu, Șefa interimară a Direcției Învățământ Hîncești a raportat succint despre situația actuală în domeniul învățământului din raion în urma sesiunii de examene si aspectele funcționale ale anului școlar 2024-2025.
Ulterior, Galina Erhan, șefa-interimară a Direcției Generale Finanțe Hîncești a informat primarii despre necesitatea corelării bugetelor locale cu bugetul de stat în termen de 30 de zile.
Cu unele informații a intervenit și Veaceslav Ursu, șeful Oficiului teritorial al Cancelariei de Stat Hîncești privind accesibilitatea Ghidului practic al Legii privind accesul la informațiile de interes public https://cancelaria.gov.md/ro/apc/suportmetodologic, unde primarii, funcționarii publici, cetățenii și alte persoane interesate pot găsi explicarea fiecărui articol al Legii nr. 148/2023 și alte informații utile. Despre unele aspecte privind asistenții sociali, custodia, tutela și curatela a informat, Lucica Guștiuc, Șefa Structurii teritoriale asistența socială Hîncești, precum și despre campania de sensibilizare ce va avea loc pe parcursul lunii. Spre final, Efim Moraru, șef-interimar al Direcției Agricultură și Alimentație Hîncești, a reamintit primarilor despre necesitatea convocării ședințelor comisiilor locale privind situațiile excepționale.
Pe parcursul ședinței participanții au venit cu întrebări și propuneri în contextul subiectelor expuse.