
Circa 50 de profesori de Istorie și Educație pentru societate din Orhei, Strășeni, Ialoveni și Chișinău au participat, în perioada 3-4 martie, la un atelier de formare profesională privind utilizarea materialelor didactice digitale în predarea fenomenului Holocaustului și a culturii toleranței. Evenimentul a avut drept scop să ajute profesorii să integreze resurselor didactice digitale în procesul educațional, oferindu-le sugestii pentru activitatea didactică.
Prezentă la eveniment, Valentina Olaru, secretar de stat de la Ministerul Educației și Cercetării, a subliniat importanța acestui subiect. „Acest atelier oferă profesorilor de istorie oportunitatea de a explora resurse educaționale moderne, care au un impact emoțional profund. Prin mărturiile supraviețuitorilor, elevii vor înțelege mai bine această tragedie și își vor dezvolta latura empatică. Predarea Holocaustului nu înseamnă doar prezentarea unei tragedii colective, ci și evidențierea dramelor individuale, esențiale pentru a înțelege pe deplin amploarea evenimentelor”, a menționat Valentina Olaru.
Evenimentul face parte din proiectul educațional „Educație pentru cultura memoriei și toleranței”, care include patru ateliere profesionale adresate cadrelor didactice care se vor desfășura pe parcursul anului 2025. Atelierul este organizat de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Misiunea OSCE în Moldova și Centrul Internațional de Training și Dezvoltare Profesională.
La festivitatea de închidere, ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun în mesajul către participanți a remarcat importanța formărilor profesorilor privind predarea aspectelor sensibile din istoria contemporană și consensul social în abordarea evenimentelor din istoria modernă și contemporană. Ministerul va susține parteneriatele care contribuie la formarea culturii memoriei.
Amintim că, Ministerul Educației și Cercetării a solicitat o recenzie a manualului de istorie de clasa a XII-a, din partea Yad Vashem, Memorialul Victimelor Holocaustului. Concluziile acestei evaluări vor fi integrate în deciziile ulterioare ale Ministerului.