Agenția pentru Eficiență Energetică (AEE), în parteneriat cu rețeaua de magazine Enter, a organizat o acțiune de informare a consumatorilor despre impactul etichetei energetice asupra consumului casnic de energie. Aceasta a avut scopul de a-i comunica publicului posibilitățile de economisire a energiei electrice prin achiziționarea și folosirea conștientă a produselor de uz casnic, informează PROVINCIAL.
Potrivit unui comunicat de presă, e de menționat că în Republica Moldova, încă din 2014, etichetele energetice sunt obligatorii pentru 11 categorii de produse electrice de uz casnic, iar comercianții sunt obligați să informeze despre consumul energetic al produsului – afișând eticheta energetică, oferind fișe informative sau răspunzându-vă la întrebări concrete.
„Etichetele energetice sunt pe o scară de la A la G, în funcție de consumul lor de energie. Clasa A (verde) fiind cea mai eficientă și clasa G (roșu) cel mai puțin eficientă. În prezent, dat fiind faptul că majoritatea aparatelor electrice de un anumit tip sunt clasa A, au fost adăugate și alte 3 clase: A+, A++ și A+++” – menționează sursa.
Acțiunea este parte a unei campanii de informare desfășurată de Agenția pentru Eficiență Energetică în scopul încurajării consumatorilor casnici să procure aparate electrocasnice de categorie superioară de eficiență energetică, reducându-și astfel consumul și facturile pentru energie.
Amintim că, Agenția pentru Eficiență Energetică are misiunea de a implementa politica de stat în domeniul eficienței energetice, performanței energetice a clădirilor, precum și al valorificării surselor de energie regenerabilă, inclusiv prin atragerea și gestionarea resurselor financiare în vederea finanțării proiectelor în domeniile respective într-un mod durabil din punctul de vedere al mediului înconjurător și al schimbărilor climatice.
Cristina Gurez