Cabinetul de miniștri a votat noi modificări privind activitatea Portului Internațional Liber „Giurgiulești”. Reforma vizează asigurarea digitalizării proceselor de emitere a certificatului de rezident al Portului Internațional Liber „Giurgiulești”, și de obținere a autorizației în vederea desfășurării activităților pe teritoriul portului, prin intermediul SIA GEAP.
Odată cu digitalizarea acestui serviciu, rezidenții portului vor economisi timp, la depunerea dosarele și ridicarea certificatelor, nefiind necesară prezența fizică, iar timpul de așteptare pentru obținerea certificatelor va fi redus.
Mai mult, va fi exclus factorul uman din procesul de luare a deciziilor, în elaborarea și eliberarea acestor acte, iar agenții economici vor putea avea centralizat toate autorizațiile în cabinetul lor personal de pe Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP).
Datele solicitantului vor fi verificate prin intermediul Portalului guvernamental unic de date deschise, ceea ce va permite chiar pre-completarea unor câmpuri precum IDNO-ul companiei sau numele administratorului. Astfel, solicitantul va putea depune un număr redus de acte necesare.
Certificatul sau autorizația rezidentului se vor elibera gratuit și în format electronic, prin intermediul Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP), cu aplicarea semnăturii digitale calificate a reprezentantului Guvernului.
Această inițiativă face parte din planul de digitalizare a 75% din serviciile G2B până la finele lui 2024, și prestarea a 100% de servicii publice (G2B și G2C) în format digital până în 2030 – ca parte a Strategiei de Transformare Digitală.
În urma digitalizării acestui serviciu MDED, devine 100% digitalizat în interacțiunea cu antreprenorii.
Serviciul a fost deja testat și implementat prin intermediul platformei SIA GEAP, iar surse bugetare suplimentare pentru implementarea proiectului nu vor fi necesare.
Proiectul poate fi consultat aici.