Primăria orașului Glodeni anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist pentru planificarea bugetului, informează PROVINCIAL.
Sarcini de bază:
1.În domeniul elaborării proiectului bugetului oraşului, întocmirea indicilor de reţea:
• participă la elaborarea proiectului de buget a oraşului pe următorul an bugetar şi a proiectelor de rectificare a bugetului oraşului;
• elaborează proiectul organigramei şi a statelor de personal a primăriei şi ale instituţiilor subordonate primăriei şi duce evidenţa indicilor de reţea, state şi contingente;
• întocmeşte devizurile de venituri şi cheltuieli pe contul de bază şi pe contul mijloacelor speciale a instiuţiilor subordonate primăriei;
• efectuează sistematic rectificările planului de venituri şi cheltuieli a bugetului Primăriei oraşului;
• elaborează şi prezintă rapoarte ce ţin de atribuţiile de bază;
• eliberează autorizaţiile de funcţionare şi amplasare a unităţilor comerciale sau prestare a serviciilor din teritoriu;
• întocmeşte proiecte de decizii ale Consiliului orăşenesc şi dispoziţiile normative ale primarului, ce ţin de activitatea specialistului pentru planificare.
2. În domeniul monitorizării, analizei, evaluării tendinţelor de dezvoltare social-economică a oraşului:
• monitorizează procesele social-economice la nivel local (comunitar);
• analizează evoluţia indicatorilor social-economici de dezvoltare a oraşului, monitorizează actele legislative şi normative ale organelor centrale de stat, a deciziilor Consiliului raional şi a Consiliului orăşenesc Glodeni;
• eliberează autorizaţii de funcţionare agenţilor economici din oraş;
• pregăteşte rapoarte, informaţii analitice privind situaţia social-economică, tendinţele de dezvoltare a oraşului;
• colectează, verifică indicatorii social-economici, transmite indicatorii de dezvoltare social-economică la Secţia economie de pe lîngă Consiliul raional Glodeni.
3) În domeniul participării la realizarea activităţilor de cooperare transfrontalieră şi interregională în cadrul proiectelor investiţionale:
• efectuează analiza evoluţiei investiţiilor în oraş şi crează baza de date privind investiţiile;
• identifică sursele investiţiilor şi le aduce la cunoştinţă părţilor interesate;
• participă la elaborarea proiectelor investiţionale şi la pregătirea lansării lor (studii, analize acţiuni de promovare şi alte documente necesare lansării);
• participă la identificarea partenerilor (externi şi interni) de participare la proiecte investiţionale comune.
Condiţiile de participare la concurs:
1. Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
2. Posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
3. Are capacitate deplină de exerciţiu;
4. Nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
5. Este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
6. Are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respective – preferabil, superioare în domeniul economiei şi în domeniul gestionării finanţelor publice locale;
7. Experienţă profesională nu mai puţin de trei ani;
8. Cunoaşterea la nivel înalt a pachetului Microsoft Office (Word, Excel, Internet)
9. În ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
10. Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
11. Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Candidaţii vor depune dosarul pentru participare la concurs pînă la data de 14 decembrie 2020.
Dosarul va conţine:
• formularul de participare (Anexă la Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs din HG nr. 201 din 11 martie 2009);
• copia buletinului de identitate; copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
• copia carnetului de muncă;
• certificatul medical;
• cazierul judiciar.
Notă:
Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu originalul lor, pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data, desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia de proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul personal de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data în care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă Dosarul de concurs:
– Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul pentru participare la concurs, care va include proba scrisă şi interviul – 20 zile din ziua publicării anunțului pe pagina Web a Primăriei – 14 decembrie 2020
– telefon – (249) 2-26-73
adresa poştală – or. Glodeni, str. Suveranității, 4, Primăria Glodeni
– persoana de contact – Svetlana Subțire, secretarul consiliului orășenesc.
Documentele vor fi depuse în biroul 78, etajul IV al sediului Primăriei oraşului Glodeni.
Concursul include proba scrisă şi interviul.
Bibliografia concursului:
• Constituţia Republicii Moldova
• Codul Muncii al Republicii Moldova
• Codul Fiscal al Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public
• Legea nr. 158 -XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
• Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
• Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale
• Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală
• Legea nr. 435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă
Acte normative în domeniul de specialitate:
• Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar
• Legea bugetului de stat
• Legea privind achiziiţiile publice nr. 131din 03.07.2015
• Legea contabilităţii și raportării financiare nr.113 din 15.12.2017
• Legea privind finanţele publice locale nr.397 – XV din 16.10.2003
• Legea cu privire la proprietatea unităţilor administrativ – teritoriale nr.523 – XIV- 16.06.1999
• Legea nr. 181 din 25.07.2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale
• Ordinul nr. 216 din 28.12.2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetarşi a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar
• Ordin privind clasificaţia bugetară nr.208 din 24.12.2015
• -Hotărârea Guvernului nr. 665 din 27 mai 2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică
• -Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri
• -Hotărârea de Guvem nr. 667 din 27.05.2016 „Privind aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziţii”;
• -Hotărârea Guvernului nr. 669 din 27 mai 2016 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Cristina Pendea