În gestiunea Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” se află 877 de poduri poziționate pe drumurile publice naționale cu indicii M, R, G.
În funcție de starea tehnică a acestora, 169 poduri sunt nesatisfăcătoare, 380 satisfăcătoare, în stare bună – 242 de poduri și în stare foarte bună – 86 de poduri.
Actualmente, în proces de reparație/reconstrucție se află peste 20 de poduri, iar peste 30 de poduri sunt la etapa de proiectare/expertizare/actualizare.
În proces de reparație sunt următoarele lucrări de artă:
- podul peste râul Bâc și pasajul peste calea ferată pe drumul M1 Frontieră cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 94 – 95, Etapa II;
- podul de pe drumul M1 Frontieră cu România-Leușeni -Chișinău- Dubăsari-frontiera cu Ucraina, km 108,97, Hrușevo;
- nodul rutier în preajma orașului Bălți pe drumul M5 frontiera cu Ucraina-Criva- Bălti-Chișinău-Tiraspol- frontiera cu Ucraina km 133,71, Bălți;
- podul de pe drumul M5 Frontiera cu Ucraina – Criva –Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina, km 264;
- podul de șosea de pe drumul M1 peste râul Prut, km 0,00 și altele.
Conform programului privind repartizarea mijloacelor Fondului Rutier pentru anul 2023, sunt planificate intervenții cu lucrări de reparații/reconstrucții la 12 poduri.
În limita mijloacelor de finanțare, lucrările de întreținere vor fi realizate la podurile unde sunt atestate degradări și deficiențe care scad nivelul de siguranță rutieră, durabilitate și capacitate portantă a elementelor structurale.
În cadrul finanțării din surse externe, în anul 2023 sunt planificate construcții noi/reconstrucții/reparații la peste 20 de poduri.
În perioada anilor 2021 – 2022 au fost construite/reparate capital 52 de poduri situate pe drumurile publice naționale.