Reprezentanții a 8 centre de suport în afaceri din Regiunea de Dezvoltare Sud au participat la o sesiune de informare dedicată instrumentelor utilizate în consultarea întreprinderilor mici și mijlocii.
Evenimentul a fost organizat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), în cadrul proiectului „Poarta de Sud a Moldovei deschis pentru Promovarea Afacerilor și Investițiilor”, în parteneriat cu Proiectul de standardizare a Serviciilor Naționale de Sprijin al IMM-urilor.
Îmbunătățirea calității serviciilor prestate în cadrul centrelor de suport, perfecționarea profesională în procesul standardizat de consultanță în afaceri și facilitarea schimbului de bune practici au fost obiectivele de bază ale evenimentului.
În debutul întrunirii, Petru Gurgurov, director general interimar ODIMM, a prezentat principalele instrumente de suport oferite de instituție IMM-urilor și a subliniat importanța consultării antreprenoriale primare și secundare. „Serviciile de consultanța antreprenorială de calitate sunt determinante în lansarea sau dezvoltarea unei afaceri. Potențialii antreprenori sunt asistați și îndrumați în identificarea corectă a domeniului de activitate, a surselor de finanțare și a serviciilor suplimentare necesare. Aceste elemente sunt foarte importante pentru o afacere de succes”, a ținut să menționeze șeful ODIMM.
La rândul său, Alexandru Ciobanu, șef al Centrului de Consultanță și Asistență în Afaceri (CCAA), a explicat celor prezenți etapele și instrumentele procesului de consultanță standardizat în afaceri, implementat de ODIMM și a vorbit despre conceptul extinderii acestor servicii în regiuni prin intermediul centrelor de suport în afaceri. Totodată, a prezentat și „Manualul serviciilor de consultanță”, care va permite standardizarea serviciilor antreprenoriale în toate cele opt centre regionale.
În context, Takashi Kimura, expert al Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA), a prezentat un Plan de îmbunătățire a serviciilor de consultanță standardizate în afaceri, care urmează a fi implementat prin intermediul celor 11 incubatoare de afaceri. Planul a fost elaborat pentru o perioadă de doi ani și va fi pus în practică cu ajutorul partenerilor japonezi.
Precizăm că în luna aprilie, anul curent, în Regiunea de Dezvoltare Sud au fost înființate opt centre de suport în afaceri, care oferă atât servicii de consultanță pentru mediul de afaceri, cât și sprijin potențialilor antreprenori în inițierea și administrarea unei afaceri, contribuind astfel la dezvoltarea echilibrată și durabilă a zonei. Astfel, patru centre de suport în afaceri, create prin proiectul european „Poarta de sud a Moldovei deschisă pentru promovarea afacerilor și investițiilor”, funcționează în cadrul Consiliilor raionale din Cantemir, Basarabeasca, Taraclia și Căușeni. Alte patru spații de pre-incubare își desfășoară activitatea în cadrul Incubatoarelor de afaceri din Cahul, Leova, Cimișlia și Ștefan Vodă.