În cadrul mai larg al parteneriatului dintre Regiunea Centru din Republica Moldova și Regiunea Centru din România, în perioada decembrie 2021 – martie 2022, cele două instituții vor implementa un proiect pentru dezvoltarea activităților de export în sectorul turismului. Este vorba de inițiativa “RO-MD-DE: Connecting companies to increase export in tourism sector”, finanțat de EUROCHAMBRES prin intermediul rețelei EU4BUSINESS: CONNECTING COMPANIES, informează PROVINCIAL cu referire la ADR Centru.
În scopul intensificării parteneriatelor și a relațiilor comerciale dintre companiile din Regiunea Centru a României cu organizații similare din Republica Moldova, cele două Agenții pentru Dezvoltare Regională își propun să conecteze companiile care activează în domeniul turismului și al HO-RE-CA, prin care să fie valorizate potențialele de dezvoltare în aceste sectoare economice, la nivelul celor două regiuni.
Implementarea proiectului “RO-MD-DE: Conectarea companiilor în vederea creșterii exporturilor în sectorul turismului”, va asigura crearea unui parteneriat între organizațiile de sprijinire a afacerilor din cele două regiuni care va susține transferul de cunoștințe și competențe, implementarea de practici inovatoare și dezvoltarea unor inițiative comune ce au ca scop promovarea activelor turistice din Regiunea Centru, România și Regiunea Centru, Republica Moldova.
16 IMM-uri din sectorul turismului și 6 organizații de sprijin în afaceri (asociații sau clustere) din România și Republica Moldova vor participa la vizite de studiu și întâlniri de afaceri pe parcursul cărora vor avea posibilitatea de a-și promova afacerile și de a identifica noi parteneri de afaceri. Printre firmele vizate să participe la acest tip de activități se află: IMM-uri deținute de persoane sub 35 de ani, IMM-uri deținute de femei și IMM-uri din mediul rural, active atât în sectorul turistic din România, cât și în cel din Republica Moldova.
Proiectul beneficiază și de sprijinul landului german Brandenburg, prin intermediul Reprezentanței pentru chestiuni de parteneriat bilateral între Regiunea Centru și Landul Brandenburg. La final, IMM-urile implicate în proiect vor beneficia de promovare în cadrul târgului internațional “ITB Berlin 2022” dedicat industriei turismului, organizat în martie 2022, la Berlin în Germania, și vor avea de asemenea posibilitatea de a iniția noi colaborări cu firme germane.
Proiectul va fi implementat pe perioada a 4 luni și va beneficia de un buget în valoare de 56.740 euro, din care
95 % reprezintă finanțarea acordată de Asociația Camerelor Europene de Comerț și Industrie (EUROCHAMBRES) prin intermediul inițiativei EU4BUSINESS: CONNECTING COMPANIES.
În perioada imediat următoare, ADR Centru (RO) și ADR Centru (MD) vor selecta cele 16 companii și 6 organizații de sprijin pentru afaceri care vor participa, cu sprijinul proiectului, la două vizite de studiu și vor avea, de asemenea, șansa de a fi selectați pentru a participa la Târgul de Turism de la Berlin, în martie 2022.