Grupul civic „Cetățeni pentru Europa” a lansat campania „Produs în Moldova. Produs în Europa”. La eveniment au fost invitate 48 de asociații de business din sectoarele cheie ale economiei. Subiectul principal al discuției – integrarea afacerilor moldovenești pe piața europeană și modalitățile prin care business-ul poate contribui la promovarea vectorului european al Republicii Moldova.
În deschiderea evenimentului, Vasile Tofan, unul dintre fondatorii inițiativei civice „Cetățeni pentru Europa”, a subliniat importanța referendumului privind aderarea Republicii Moldova la UE din 20 octombrie 2024.
„Subiectul integrării europene este prea important ca să-l lăsăm doar în seama politicienilor. Miza este mult prea mare”, a declarat Vasile Tofan. Acesta a vorbit despre cazuri practice, cum sunt cele ale Irlandei sau Slovaciei, care au realizat un salt economic semnificativ în procesul de integrare europeană.
Campania „Produs în Moldova. Produs în Europa” este parte a inițiativei civice „Cetățeni pentru Europa”. Aceasta are scopul de a informa și educa publicul larg despre multiplele beneficii ale aderării la Uniunea Europeană, cum ar fi accesul la noi piețe de desfacere, creșterea investițiilor străine, dar și mobilizarea sectorului de afaceri pentru susținerea vectorului European.
„Acest slogan subliniază aspirațiile Republicii Moldova de a se integra profund în structurile și piața europeană. Transmite că produsele și serviciile moldovenești respectă standardele de calitate ale UE și promovează o identitate duală: autentic moldovenească și conectată cu UE”, a declarat Igor Ștefăneț, consultant de afaceri.
De asemenea, Igor Ștefăneț a menționat că antreprenorilor le va fi pus la dispoziție o bibliotecă de resurse și materiale creative, pentru a-și exprima suportul pentru integrare europeană. Modalitățile de implicare a antreprenorii sunt diverse. Aceștia sunt încurajați să distribuie informații, să organizeze sesiuni informative sau să inițieze discuții despre integrarea europeană. Materialele practice care pot fi utilizate vor fi stocate pe pagina www.moldova.eu.
Evenimentul a stimulat discuții productive și a deschis noi oportunități pentru colaborări și implicare în promovarea mesajului „Produs în Moldova. Produs în Europa.” Sesiunea de networking a fost deosebit de valoroasă, facilitând explorarea de parteneriate potențiale și consolidarea relațiilor existente.
Evenimentul poate fi urmărit integral accesând aici.
Precizăm că inițiativa civică „Cetățeni pentru Europa” este formată dintr-un grup de cetățeni activi și dedicați, inclusiv antreprenorul Vasile Tofan, soprana Valentina Nafornița, jurnalista Nata Albot, ex-ministrul afacerilor externe Nicu Popescu, jurnalistul Alexandru Cozer sau luptatoarea Irina Rîngaci.