Personalul de specialitate din muzeele raionale și locale va fi angajat prin concurs, organizat de conducerea instituțiilor. Parlamentul a aprobat în două lecturi, în ședința plenară de astăzi, modificări la Legea Muzeelor.
Potrivit autorilor inițiativei legislative, un grup de deputați din Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, modificările vor simplifica procedura de angajare a personalului de specialitate în instituțiile muzeale.
Conform prevederilor legale actuale, angajarea personalului de specialitate se efectuează de către autoritatea administrației publice locale de nivelul II în cazul muzeelor raionale, autoritatea administrației publice locale din UTA Găgăuzia în cazul muzeelor din UTAG și de către autoritatea administrației publice locale de nivelul I, în cazul muzeelor locale.
„Această procedură este una dificilă și exclude administrația muzeului din procesul decizional cu privire la angajarea personalului de specialitate. Acest lucru duce la apariția diferitor dificultăți, tergiversări în activitatea instituției muzeistice, precum și generează contradicții în procesul de gestionare eficientă a instituției, personalul nefiind subordonat directorului, care nu are calitatea de angajator. Legea muzeelor prevede că angajarea personalului de specialitate din muzeele naționale se efectuează de către conducerea muzeului, care este o procedură juridică clară și, prin urmare, considerăm că această procedură trebuie să fie aplicată și în cazul muzeelor raionale, ale UTA Găgăuzia și în cazul muzeelor locale”, se menționează în nota informativă a inițiativei legislative.
Doina Munteanu