Fondul de susținere a antreprenoriatului pentru tineri Ialoveni, alături de parteneri de încredere, invită tinerii din localitățile raionului Ialoveni, cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani, să-și stimuleze spiritul de antreprenor și cunoștințele în cadrul sesiunilor de educație economică, antreprenorială și financiară, activitate ce va avea loc în or. Ialoveni, timp de nouă zile conform următorului orar:
- 17 martie 2019, duminică, 10.00 – 16.00
- 19 martie 2019, marți, 14.30 – 18.30
- 23 martie 2019, sâmbătă, 10.00 – 16.00
- 26 martie 2019, marți, 14.30 – 18.30
- 31 martie 2019, duminică, 10.00 – 16.00
- 5 aprilie 2019, vineri, 14.30 – 18.30
- 6 aprilie 2019, sâmbătă, 10.00 – 16.00
- 13 aprilie 2019, sâmbătă, 10.00 – 16.00
- 19 aprilie 2019, vineri, 14.30 – 18.30
Urmând sesiunile de instruire GRATUITE, tinerii vor reuși să-și dezvolte competențe și abilități necesare oricărui antreprenor responsabil pentru a demara şi/sau conduce cu succes o mică afacere în comunitatea din care fac parte. Astfel, viitorii și actualii tineri antreprenori, selectați pentru a participa la instruiri, vor avea șansa săcunoască şi să schimbe cunoştinţe prețioase, idei inovatoare de afaceri cu formatori și antreprenoriexperimentați, care le vor împărtăși din cunoștințele și lecțiile învățate, inclusiv secretele acestei meserii, să ia notă de procedurile și oportunitățile de finanțare a unei afacerii, dar și să obțină fonduri nerambursabile în valoare de până la 75 000 lei pentru lansarea și/sau dezvoltarea ideii lor de business, relatează costesti.md.
Femeile și bărbații tineri interesaţi să înveţe cum să-şi facă o afacere proprie şi să-i asigure continuitatea, se pot înscrie până la data de 15 martie2019pentru sesiunile de educație antreprenorială, completând formularul disponibil aici https://goo.gl/forms/mpw6PsHh0TeIegXQ2. Pentru clarificări și informații suplimentare, rămânem disponibili la adresa de e-mail: fondultinerilor@gmail.com sau la telefonul: 026873325. Menționăm că cheltuielile de alimentare, materiale de suport și transport vor fi asigurate de către organizatori.
Grăbește-te, locurile sunt limitate! Se va forma un grup de până la 25 persoane, care vor fi selectate în baza principiului „primul venit, primul servit”.
Vă prezentăm mai jos subiectele care vor fi abordate în timpul sesiunilor de instruire:
- Identificarea ideii și inițierea unei afaceri (Definirea Antreprenoriatul, identificarea ideii și a nișei de afaceri, analiza pieței, testarea ideii de afaceri si aplicarea instrumentului CANVAS, identificarea segmentului de consumatori, sistemul de valori și priorități);
- Planificarea afacerii (Tipuri de business plan, conținutul unui business plan (accent aplicativ), elaborarea business planului și dezvoltarea propriei idei de afacerii);
- Management financiar (Calcularea costului unei idei de afaceri, sursele de finanțare indicatori financiari, bilanțul contabil, contul de profit și pierderi, fluxul de numerar, puncte de control, taxe obligatorii achitate la stat, rapoarte financiare obligatorii, banking, politica de contabilitate, calcularea costurilor și planificarea financiară, Indicatori economici);
- Aspecte legale privind administrarea afacerii (Înregistrare, pașii de lansare și procedura de înregistrare a afacerii, obținerea autorizațiilor, formele organizatorico-juridice ale întreprinderilor, procesul de lichidare și radiere, evidenta contabilă, raportare obligatorii, managementul resurselor umane);
- Bazele Marketingului. Digital marketing. Branding (Analiza 7P, Produs, Preț, Oameni (people), Promovarea, Plasarea produsului, Proces, Mediul fizic (physic environment), Instrumente de marketing online, creare logo etc., Instrumente de analiză micro și macro financiară);
- Atragerea și fidelizarea clienților (Crearea bazei de clienți și consolidarea acesteia);
- Comunicarea și negocierea în afaceri (Tehnici și metode, managementul relațiilor cu clienții, furnizorii și parteneri, stabilirea parteneriatelor);
- Management și Leadership (Noțiuni despre management și leadership (tangențe și diferența), stiluri de management și leadership, instrumente de management, cultura organizațională, comunicarea în cadrul echipei, gestionarea riscurilor);
- De la planificarea strategică la managementul operațioanal al resurselor și proceselor (Compilarea finală a tuturor componentelor business planului, finalizarea business planului, sumarizarea materialului parcurs, concluzii, recomandări etc.).
Fondul de susținere a antreprenoriatului pentru tineri Ialoveni este administrat de Asociația Obștească “Eco-Răzeni”, în parteneriat cu Consiliul raional Ialoveni, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia, prin intermediul Fundației Est-Europene, în cadrul proiectului „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea socio-economică a țării”. Opiniile exprimate aici aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Uniunii Europene, Consiliului raional Ialoveni, Fundației Est-Europene sau al Suediei.
Aceste activități sunt realizate în cadrul Programului „Costești – Capitala Tineretului 2019”.
Dina Roșca