Un consumator a achiziționat un smartphone în valoare de 3700 lei dintr-un magazin specializat din capitală. Cutia telefonului nu era sigilată și era puțin uzată. Peste 5 zile de la procurare, telefonul s-a dovedit a fi defect și consumatorul s-a adresat agentului economic cu o reclamație prin care cere înlocuirea sau restituirea contravalorii produsului. Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, restituindu-i-se, astfel, contravaloarea smartphone-ului procurat, în sumă de 3700 lei, potrivit APC.
Comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și avertizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.
În perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul nealimentar neconform, cerînd înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.
Elena Ivanov