“Bugetul este impresionant pentru unele instituții publice. Dar vreau să remarc că în cazul nostru este vorba despre plăți de supraveghere, percepute din industria aviatică”, spune Radu Bezniuc, director general al Autorității Aviatice Civile despre bugetul pentru 2017 în valoare de 86,13 mil. lei, într-un interviu pentru TRIBUNA.
„Mai mult ca atât, nivelul de salarizare care pentru o instituție publică pare a fi înalt, a fost stabilit reieșind din prevederile Legii aviației civile, dar și din recomandările Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO). Anterior, în rapoartele de monitorizare efectuate de către ICAO nu o dată s-a menționat necesitatea conformării standardului internațional de salarizare în domeniu, acest aspect fiind atribuit la capitolul deficiențe când se evalua situația și perspectivele evoluției pieței avia din Republica Moldova. Inspectorii AAC trebuie să beneficieze de un nivel de remunerare cel puțin similar celui pe industrie, pentru a garanta imparțialitatea și obiectivitatea lor”, explică responsabilul.
Bezniuc spune că i-a fost neclar motivul acestor atacuri, din momentul în care se respectă legislația și este asigurată transparența.
„Personal sunt foarte deschis comunicării și sunt disponibil să ofer toate informațiile și explicațiile, în cazurile când ni se solicită. E ușor să faci senzație, prezentând unilateral niște cifre, dar cu regret este la fel de ușor să deviezi întreg sector pe zona gri în raporturile cu organizațiile internaționale, inclusiv Comisia Europeană, care ne monitorizează strict, și se poate întâmpla că efectele unor presiuni nejustificate să fie extrem de nefaste pentru țară și pentru cetățeni în parte”, mai spune el.
Directorul general al ACC precizează că, la moment, industria aviatică din țara noastră a reușit să se conformeze și sa asigure funcţionarea într-un cadru complex de standarde, stabilite atât la nivel internațional, cât şi la cel regional şi naţional.
„Acest fapt asigură nu doar premise de creștere pentru sector, dar și un grad înalt de încredere din partea pasagerilor. Cred că orice persoană care urcă la bordul aeronavei și-ar dori să aibă în continuare certitudinea că la pregătirea zborului au fost respectate toate protocoalele de calitate și siguranță. Datoria noastră este și în continuare să asigurăm acest echilibru în industrie, prin impunerea respectării întocmai a tuturor cerințelor”, conchide el.
Elena Ivanov