Titularii „semnăturii electronice Fiscservinform” au posibilitatea să primească notificări la adresa de e-mail referitor la aplicarea cu succes a semnăturii în cadrul serviciilor electronice, prin intermediul „SecureSign”.
Potrivit unui comunicat de presă, metoda de notificare are scopul de a înștiința utilizatorul privind serviciul electronic în cadrul căruia s-a aplicat semnătura electronică și informația generală privind certificatul cheii publice. Pentru a primi aceste mesaje și a beneficia de acest serviciu, utilizatorii trebuie să bifeze în cadrul aplicației „SecureSign”, instalată preventiv pe calculator, în rubrica
„Setări/Notificări”, opțiunea Notificare pe email-ul din certificat sau Notificare pe un alt e-mail indicat. Totodată, titularul dispune de posibilitatea selectării informației parvenite, bifând opțiunile „Mesajul simplu” sau „Mesaj detaliat”.
Prin urmare, în momentul semnării actelor prin intermediul serviciului guvernamental MSign sau MPass, utilizatorul va fi notificat pe email cu „Mesajul simplu”:
„La data de hh:mm DD.MM.YYYY semnătura electronica a fost aplicată cu succes în cadrul serviciului XXXX.” sau „Mesaj detaliat”:
Cazul 1: În cazul în care certificatul este valid va apărea următorul mesaj –
„Valid de la hh:mm DD.MM.YYYY pînă la hh:mm DD.MM.YYYY.”
Cazul 2 : În cazul certificatului revocat va apărea următorul mesaj –
„Revocat la data de hh:mm DD.MM.YYYY”
Cazul 3 : În cazul certificatului a fost suspendat se va afișa următoarea:
„Suspendat la data de hh:mm DD.MM.YYYY”
Totodată, în cazul în care semnătura expiră în decurs de 1 lună, titularul „Semnăturii electronice Fiscservinform” este informat despre aceasta cu următorul mesaj: „Semnătura electronică eliberată pe Nume, Prenume expiră la data de HH:MM DD.MM.YYYY, pentru prelungirea acesteia vă rugăm să contactați Centrul de Apel la numărul 022822222, sau efectuați comanda pe site-ul www.pki.fsi.md rubrica „Comandă online”.
Începând cu 1 octombrie, Semnătura electronică „Fiscservinform” este distribuită absolut gratuit către toți agenții economici, prin intermediul oficiilor poștale teritoriale din cadrul Î.S. „Poșta Moldovei”, unde clientul va fi înștiințat telefonic de lucrătorul poștal despre necesitatea prezentării la oficiul poștal în scopul ridicării acesteia.
Maria Roșca