Primărița orașului Drochia, Nina Cereteu, și-a prezentat raportul de activitate pentru prima jumătate a anului curent.
„Primaria oraşului, în persoana mea, primar al oraşului Drochia, pe parcursul anului 2016 a elaborat şi a implementat proceduri şi programe durabile, care au ca scop buna guvernare şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate. Împreună cu echipa primăriei şi întreprinderile municipale am tins spre sporirea capacităţii de planificare şi administrare a finanţelor publice, infrastructurii şi serviciilor municipale.În situaţia în care, legislaţia şi politica bugetar-fiscală a ţării, sînt total contrare necesităţilor administraţiei publice locale, cînd ministerele confirmă lipsa de viziune, lipsa de măsuri concrete, reforme descurajatoare şi chiar abandonul continuăriii reformelor în domeniul descentrălizării, în pofida tuturor piedicilor, Primăria oraşului Drochia şi-a respectat angajamentele şi obligaţiile, în condiţii în care statul nu-i acordă nici un instrument de operare”, a menționat Cereteu.
Potrivit primarului de Drochia, acest raport „vine ca o dare de seamă faţă de locuitorii oraşului despre activitatea administraţiei publice locale şi cuprinde informaţii atît despre gestionarea finanţelor cît şi activitatea internă a primăriei”.
Iată raportul:
La capitolul Cheltuieli, s-au planificat pentru 6 luni 13274,3 mii lei, s-au executat pentru 6 luni 12083,0 mii lei.
La capitolul Venituri, s-au planificat pentru 6 luni 12973,1 mii lei, s-au executat pentru 6 luni 11882,7 mii lei.
Descrierea detaliată a bugetului pentru prima jumătate a anului 2016, faţă de planul pe 6 luni, este prezentat în Anexa nr. 1 şi Anexa nr. 2 de către economistul primăriei. Anexele le gasiţi pe pagina primăriei: www.primariadrochia.mdîn rubricaTransparenţă decizionala – Utilizarea mijloacelor finaciare.
Conform informaţiei oferite de către specialistul construcţii din cadrul primăriei, suma pentru obiectivele de investiţii şi reparaţii, la 01.08.2016 constituie 2 545 579 lei.
La capitolul: Amenajarea oraşului s-au cheltuit 698 933 lei, din care:
- Confecţionarea şi instalarea băncilor şi urnelor – 93 380 lei;
- Construcţia WC la cimitir – 55 489 lei;
- Lucrări de reparaţie la mini-stadion – 10 491 lei;
- Lichidarea gunoiştilor neautorizate – 126 850 lei;
- Amenajarea trotuarului pe str. 31 August – 13 653 lei;
- Procurarea materialului săditor, trandafiri – 49900 lei.
Pentru întreţinerea drumurilor s-au folosit 699 332 lei, din care:
· Reparaţia drumurilor locale, tranşa I – 530 371 lei;
· Reparaţia străzii Mircea cel Bătrîn – 117 661 lei;
· Politura drumurilor cu autogreider – 48 000 lei;
Pentru amenjarea instituţiilor preşcolare s-au folosit 356 513 lei, din care:
· Instalarea sistemului de scurgere la IP nr. 5 – 36 051 lei;
· Reparaţia cazangeriei la IP nr. 1 – 50 306 lei;
· Reparaţia sistemului de încălzire la IP nr. 1 – 20 224 lei;
· Reparaţia acoperişului la IP nr. 1 – 116 657 lei;
· Amenajarea intrării la IP nr. 8 – 115 829 lei.
Iluminatul public a presupus cheltuieli în sumă de 404 469 lei, din care:
· Procurarea materialelor pentru iluminatul public, 400corpuri de iluminat în set, 7km de cablu, 8 panouri electrice – 271 070 lei;
· Autoturn – 94 500 lei;
· Instalarea iluminatului public în parcuri – 38 899 lei .
Serviciile de proiectare au costat 69 300 lei, din care:
· Canalizare pluvială pe str. Ştefan cel Mare – 53 200 lei;
· Aprovizionarea cu energie electrică a caselor individuale pe str. Eternitate – 10 400 lei.
La capitolul cultură, tineret şi sport s-au cheltuit din banii publici 64 208 lei, după cum urmează:
· Activităţi culturale – 29 810 lei;
· Activităţi pentru tineret – 29 895 lei;
· Activităţi sportive – 4 503 lei.
Activitatea internă a primăriei oraşului pentru prima jumătate a anului 2016 a presupus:
· Întocmirea dispoziţiilor primarului cu caracter normativ, 148 dispoziţii;
· Întocmirea dispoziţiilor cu caracter personal, 142 dispoziţii;
· Şedinţe ale Consiliului orăşenesc, 4 şedinţe;
· Decizii aprobate de Consiliul orăşenesc, 84 decizii.
Planuri şi Regulamente aprobate şi publicate pe pagina primăriei oraşului:
· Planul de acţiuni privind comunicarea, participarea cetăţenească şi creşterea transparenţei.
· Regulament cu privire la asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale.
· Regulament cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţilor de comerţ şi de prestare a serviciilor pe teritoriul oraşului.
· Regulile cu privire la întreţinere a animalelor şi păsărilor domestice pe teritoriul oraşului.
· Regulile cu privire la asigurarea curăţeniei în oraşul Drochia.
· Regulile cu privire la întreţinerea câinilor şi pisicilor pe teritoriul oraşului.
Autorizaţii:
· Evidenţa autorizaţiilor de funcţionare, 477 autorizaţii;
· Evidenţa autorizaţiilor de publicitate, 108 autorizaţii;
· Eliberarea certificatelor de urbanism, 97 certificate;
· Eliberarea autorizaţiilor de construire, 51 autorizaţii.
Achiziţii:
· Pregătirea seturilor de documente pentru achiziţii publice pe produse alimentare – 2 seturi;
· Pregătirea seturilor de documente pentru achiziţii publice pe construcţii şi reparaţii – 26 seturi.
Acte/documente de ieşire:
· Documente expediate de primărie, 516 documente;
· Răspunsuri la petiţii, 201 răspunsuri;
· Adeverinţe, componenţa familiei, 1174 adeverinţe;
· Certificate privind lipsa restantei, 578 certificate.
Asistenţă socială:
· Numărul de audienţe, 1697 cetăţeni;
· Ajutor material, 235 anchete;
· Ajutor social, 192 anchete;
· Petiţii, 49 petiţii;
· Evaluări iniţiale, 63 evaluări;
· Stabilirea gradului de dizabilitate, 181 formulare;
· Sesizări la Inspectotarul de Poliţie, 14 fişe;
· Management de caz – 24;
· Serviciul de sprijin familial, primar -60 anchete, secundar – 9 anchete.
Comisii întrunite în cadrul primăriei:
· Comisia multidisciplinară;
· Comisia de evaluare a necesităţilor de acordare a ajutorului material;
· Comisia de protecţie a drepturilor copilului;
· Comisia de recepţie finală a lucrărilor;
· Comisia de evaluare a unor volume de lucrări;
· Comisia de inventariere;
· Comisia achiziţii mărfuri şi servicii.
„Vreau să menţionez că soluţionarea problemelor din oraş nu se încadrează într-un singur an şi nici într-un mandat de primar. Primăria oraşului pune accent pe aplicarea politicilor şi procedurilor de bună guvernare, dezvoltă capacităţile administraţiei publice locale şi se descurcă cu calificativul “bine” doar din surse finaciare proprii. Şi ca aspiraţie pentru viitor, mizăm pe schimbarea politicii de guvernare şi sporirea oportunităţilor de atragere a investiţiilor”, a subliniat Nina Cereteu.
Elena Ivanov