IFS Orhei continuă să-și mențină ca prioritară activitatea de informare a publicului larg referitor la principalele acțiuni ce le desfășoară. Astfel, în perioada 25.01.2016 – 12.02.2016 a organizat seminare de instruire și informare a contribuabililor privind utilizarea noii clasificații economice, formarea și utilizarea codurilor IBAN la efectuarea plăților la BPN, unele aspecte ce țin de administrarea impozitului pe venit și modalitatea de calculare a uzurii mijloacelor fixe în scopuri fiscale și altele.
De asemenea, în scopul prevenirii evaziunii fiscale, contracarării activității ilicite de întreprinzător și respectarea legislației fiscale, în perioada 25.01.2016 – 29.01.2016 au fost efectuate 13 controale prin metoda verificării operative, dintre care:
– 3 controale fiscale operative la entitățile ce practică activitate în domeniul transportului auto de călători în regim taxi, în urma cărora devieri nu s-au stabilit;
– 6 controale fiscale operative la entități cu genul de activitate în domeniul comerțului cu amănuntul, inclusiv a produselor alimentare, transport auto de călători – din care în 7 cazuri s-a stabilit încălcarea prevederilor art. 8(2), lit. c) al Codului Fiscal, prin excedent de numerar, necompletarea succesivă a registrului MCC, lipsa elementelor obligatorii pe bonul emis de MCC, lipsa sigiliului producătorului MCC, lipsa registrului MCC; în 4 cazuri s-a stabilit încălcarea prevederilor art. 8(2), lit. f) și k) al Codului Fiscal, prin neprezentarea documentelor de proveniență a mărfurilor, lipsa autorizației de funcționare;
– 4 controale fiscale prin metoda verificării operative, în adresa persoanelor fizice ce practică activitate de antreprenor în domeniul transportului auto de călători – în urma cărora s-a constatat încălcarea prevederilor art. 8(2), lit. a) al Codului Fiscal, prin practicarea activității de antreprenor fără înregistrare (activitate ilicită).
Controalele s-au soldat cu aplicarea sancțiunilor corespunzătoare.
În același timp, IFS pe raionul Orhei continuă activitatea pentru prevenirea și recuperarea restanțelor la BPN. În acest sens, în perioada 25.01.2016 – 05.02.2016 au fost întreprinse un șir de măsuri, printre care:
– au fost remise 25 scrisori de conformare potențialilor restanțieri;
– încasate3 mijloace bănești din casierii la 83 contribuabili în sumă de 290,7 mii lei;
– înaintate 10 ordine incaso în sumă de 132,4 mii lei, s-au executat total și/sau parțial în sumă de 75,5 mii lei.
Drept rezultat, din suma restanței existente la BPN au fost încasate 366,2 mii lei.
De asemenea, în scopul monitorizării activității contribuabililor, inclusiv a restanțierilor, în aceeași perioadă au fost efectuate 6 vizite fiscale, inclusiv:
– la modificarea fondatorilor și/sau conducătorilor – 2;
– verificarea potențialilor restanțieri – 2;
– înregistrarea TVA – 2.
În afară de aceasta, s-a dat start campaniei de depunere a declarațiilor cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2015 de către persoanele fizice-cetățeni, astfel încât, în perioada 01.01.2016 – 12.06.2016 au fost recepționate 521 declarați, dintre care:
– 219 de declarații cu sume aferente bugetului, inclusiv 149 pentru anul 2015;
– 127 de declarații cu sume spre restituire, inclusiv 84 pentru anul 2015;
– 175 de declarații cu creștere de capital, inclusiv 126 pentru anul 2015.
Totodată, au fost luate la evidență/scoase 48 subdiviziuni. Așijderea, în perioada 25.01.2016 – 12.02.2016, au fost eliberate/prelungite 94 patente de întreprinzător, în sumă de 42,4 mii lei.