Secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolai Mîndra, împreună cu responsabili de infrastructura rutieră din cadrul ministerului și ai Administrației de Stat a Drumurilor, au avut o întrevedere cu secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Ședința a avut loc la Ungheni, unde delegațiile celor două țări au discutat despre construcția podului Ungheni-Ungheni și a infrastructurii conexe. Podul va interconecta infrastructurile rutiere între state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (România) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (Moldova).
Reprezentanții români au anunțat că semnarea contractului de execuție a lucrărilor este planificată până la finele lunii iunie. La rândul său, Secretarul de stat Mîndra a comunicat despre faptul că se lucrează la actualizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de acces spre pod, respectiv racordarea la rețeaua de drumuri publice și la punctele de trecere a frontierei (PTF). Părțile au mai trecut în revistă aspectele-cheie ce țin de statutul proiectului: detalii tehnice şi organizatorice referitoare la construirea podului rutier de frontieră între cele două state, suprafețele de teren necesare organizării șantierului de construcție a podului pe partea țării noastre, autorizarea lucrărilor în conformitate cu legislația națională, dar și amplasamentele PTF.
Construcția podului va spori rolul țării noastre în calitate de punct de legătură între statele Uniunii Europene şi Comunitatea Statelor Independente, precum și va susține necesitățile cetățenilor pentru mobilitate.
Menționăm că Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României. Iar construcția drumului de acces și a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanțată de Guvernul de la Chișinău, cu un cost estimativ de 36 de milioane de lei.