Președintele raionului Leova, Nicolae Popa, recent, a participat în cadrul vizitei de lucru desfășurate de Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, la punctul de trecere a frontierei Leova (MD) – Bumbăta (RO).
Acest proiect este foarte valoros pentru raionul Leova, datorită căruia raionul devine mai atractiv din punct de vedere economic și creează condiții optime pentru dezvoltarea durabilă a localităților din raioanele Leova, Cimișlia, Căușeni, Ștefan Vodă și Basarabeasca, locuitorii cărora au acces direct către România, țară membră a Uniunii Europene.
Mai bine de 30 ani locuitorii raionului Leova, au așteptat construcția acestui pod. De altfel, fiind primul pod construit de către Republica Moldova de la Independența sa.
Prezența punctului de trecere a frontierii dintre cele două state intensifică relațiile de cooperare transfrontalieră la diferite nivele și diferite domenii de activitate, sporește schimburile culturale și istorice între localitățile țărilor, contribuie la reducerea șomajului, dezvoltarea turismului, intensificarea comerțului, reducerea esențială a timpului de călătorie și a cheltuielilor de transport a persoanelor fizice și agenților economici la trecerea frontierei de stat, influențează pozitiv la reluarea legăturilor de rudenie a locuitorilor de pe ambele maluri ale râului Prut.
Potrivit ASD, implementarea obiectivului a fost divizată în 4 etape:
Etapa I: Drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu lungimea de 2,089 km.
Astfel, conform proiectului de execuție partea carosabilă are lățimea de 8 m, două benzi de circulație a câte 3,5 m fiecare și două benzi de încadrare a câte 0,5 m fiecare. Totodată pe tronsonul de racordare cu podul de pontoane și Platforma punctului de trecere a frontierei inclusiv pe teritoriul acesteia pe o lungime de cca 400 m, drumul are 4 benzi de circulație cu lățimea de cca 17 m iar înălțimea terasamentelor constituie cca 4 m, iar volumul lucrărilor de terasament constituie 150 800 m3.
Etapa II: Construcția și amenajarea platformei punctului de trecere a frontierei PTF. Platforma PTF este amenajată pe o suprafață de cca 11 500 m2, înălțimea terasamentelor cca 4 m. Volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 52 330 m3.
Etapa III: Construcția și amenajarea platformei de parcaj lei. Platforma parcajului este amenajată pe o suprafață de cca 13 000 m2, înălțimea terasamentelor este de cca 4,5 m, volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 70 970 m3.
Etapa IV: Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km (G99 – str. Podul de Flori), care este formată din 3 sectoare:
- Racordarea drumului de acces cu drumul G99 cu lungimea de L=360 m, km 36+880 – km 37+240. Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2.
- Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km.
- Strada, acces către drumul de ocolire a or. Leova (drum colector cu lungimea de 791 m). Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2. Suprafața dată se datorează faptului că pe acest sector au fost amenajate benzi de accelerare, decelerare, ocolire și insule de canalizare a traficului în intersecție, respectiv partea carosabilă ajunge să conțină patru benzi de circulație.
„Așa cum am spus de mai multe ori, noi la MIDR vrem ca toate lucrurile să fie transparente și să fie o transparență totală în toate lucrările pe care le facem. Am văzut destul de multe speculații la acest proiect de infrastructură și am considerat că este important ca reprezentanții mass-media să vină, să vadă toate cele patru etape de construcție a drumului de acces și a infrastructurii conexe pentru trecerea frontierei, tocmai din acest motiv suntem aici”, a declarat ministrul la fața locului.