Utilizarea telefoanelor mobile la școală, greutatea ghiozdanelor, plățile informale, reforma curriculară și conținutul manualelor școlare au constituit principalele subiecte de discuție în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun cu un grup de părinți și elevi de la Liceului Teoretic „Liviu Deleanu” din capitală.
Ministrul a fost interesat să afle opinia părinților referitor la probleme concrete din sistem, dar și așteptările pe care le au aceștia față de reformele pe care le inițiază ministerul.
Dan Perciun a menționat că prioritățile ministerului vizează situația la nivel de sistem. „Ceea ce influențează prioritățile noastre în ultima perioadă de timp sunt rezultatele elevilor noștri la PISA – evaluarea internațională la care participă și Republica Moldova pe lângă alte cca 80 de țări evaluate. Rezultatele din decembrie anul trecut au arătat o imagine destul de tristă – mulți elevi sunt analfabeți funcționali la vârsta de 15 ani. Și mai dramatic este când privim în profil teritorial – copiii din mediul rural, din școli mici, au arătat rezultate mai slabe. Noi avem 100 de școli care au mai puțin de 50 de copii, iar cca 300 de școli au sub 100 de copii”, a notat ministrul.
Un subiect la care s-a referit Dan Perciun a fost reforma curriculară. MEC va veni în curând cu noi propuneri de modificare a curriculei care prevăd studierea a mai puține discipline școlare obligatorii, dar mai profund, oferirea posibilității de alegere a disciplinelor opționale ș.a.
Dintre problemele abordate de părinți au fost: complexitatea testelor la bacalaureat la ambele profiluri, conținuturile predate la școală, sistemul de evaluare în învățământul primar, dar și suportul de care au nevoie copiii cu dizabilități pentru a se integra în sistemul educațional.