A început o nouă săptămână de lucru și, tradițional, în debutul ei, președintele raionului, dna Eleonora Graur, a desfășurat ședința operativă. S-a vorbit despre cele reușite, dar și despre acțiunile preconizate pentru implementare. Printre principalele activități, pe care le va desfășura în săptămâna curentă Secția Cultură, potrivit șefului, dna Angela Racu, se va regăsi și colaborarea cu ONG-uri din teritoriu în scopul depunerilor de proiecte culturale pentru linia de finanțare, anunțată de ministerul de resort. La fel, vor continua ieșirile în teritoriu în scop de inspectare a instituțiilor din domeniu.
Dna Lilia Lazari, șeful Direcției Învățământ, Tineret, Sport, a menționat că va fi finalizat procesul de colectare a indicilor școlari, va fi desfășurat un seminar cu participarea directorilor instituțiilor de învățământ preuniversitar etc.
Potrivit dnei Carolina Corovai, pentru săptămâna în curs Serviciul Asistență Psihopedagogică are preconizate mai multe activități, inclusiv precăutarea dosarelor copiilor referiți pentru realizarea evaluării complexe (dosarele parvenite din gimnaziile Lalova și Solonceni), evaluarea copiilor referiți conform orarului stabilit în cadrul liceului Cuizăuca (9 dosare) cu elaborarea ulterioară a rapoartelor, reevaluarea copiilor cu cerințe educaționale speciale din gimnaziul Pripiceni-Răzeși, acordarea asistenței specializate gimnaziilor Pereni, Păpăuți, grădiniței Păpăuți și școlii primare Piscărești.
În câmpul de activitate a specialiștilor SAP va fi și monitorizarea incluzilunii școlare a copiilor veniti din instituțiile rezidențiale (în liceul Cuizăuca, gimnaziile Pereni și Pripiceni-Răzeși). Pentru zilele de 25 și 26 septembrie este preconizată desfășurarea unui seminar raional în domeniul educației incluzive cu cadrele didactice de sprijin și cadrele didactice care lucrează cu copii cu CES, organizat de Centrul republican pentru Asistență psihopedagogică, modulul II.
Dna Maria Florea, directorul Spitalului raional, a menționat că instituția este în plin proces de pregătire pentru activitate în perioada rece: ”Cam greu, dar mergem înainte”, a menționat doamna în context.
Dl Boris Artin, șeful Direcției Asistență Socială și Protecție a Familiei, de rând cu cele 2 deplsări în teritoriu, a numit și o ședință a Consiliului de administrare a Fondului local de susținere socială a populației, data urmând să fie stabilită ulterior, de comun acord cu administrația raionului.
Dna Tatiana Costețchi, directorul Casei de Creație a Copiilor, a numit printre prioritățile acestei săptămâni întocmirea orarului de activitate și prezentarea unui spectacol la azilul pentru bătrâni din Rezina. Dna președinte al raionului i-a solicitat orarul fiecărui conducător de cerc, cu indicarea orelor de activitate, a localului unde se desfășoară etc.
Dl Efim Rusu, conducătorul ÎM ”Proiectări și Prospecțiuni”, a spus că în săptămâna care a început, structura urmează să elaboreze schema de amplasare pentru 4 obiecte (o casă de locuit în satul Lalova, un magazin comercial în piața orașului Rezina, o sondă de apă în extravilanul satului Cinișeuți, un depozit pentru materiale de construcții orașul Șoldănești). La fel în atenția întreprinderii date este și întărirea bornei de hotar la prelungirea străzii Grigore Vieru din Rezina, dar și finalizarea lucrărilor privind amplasarea a 80 de case individuale de locuit în oraș.
Dl Ion Stavinschi, directorul Casei de cultură Rezina, printre prioritățile săptămânii curente a punctat încheierea contractului cu o firmă care prestează servicii de întreținere a sistemului de termoficare, pregărtirea a două colective pentru participare în cadrul unor evenimente culturale republicane etc.
Procesul instructiv-educativ și-a reluat cursul firesc și în Școala de Arte Plastice pentru Copii, dar și în cea de Muzică.
Dl Marcel Rusu, șeful Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri, a spus că activitatea angajaților se va axa pe finisarea întocmirii devizului de cheltuieli pentru extinderea Incubatorului de Afaceri din Rezina, dar și monitorizarea obiectelor aflate în reparații. Dna Eleonora Graur i-a solicitat vorbitorului să-i prezinte o informație detaliată în acest aspect.
Incubatorul de Afaceri din Rezina, potrivit administratorului, dl Mihai Fricațel, este ”în căutarea tinerilor vorbitori de engleză, care să prezinte o idee de afaceri inovativă sau un element inovativ în afacerea pe care deja o gestionează, în fața investitorilor străini”, lucru destul de anevoios, de altfel.
Dl Radu Lupu, șeful Serviciului Proiectare și Asistență Investițională, a spus că, împreună cu potențiali beneficiari urmează să se lucreze asupra viitoarelor proiecte, care, în momentul deschiderii liniilor de finanțare, să fie gata pentru aplicare.
Specialiștii Secției Agricultură și Alimentație s-au deplasat în mai multe primării pentru a monitoriza mersul campaniei de recoltare. Astfel, potrivit dlui Ion Ștribu, specialist în SAA, rodnicia medie la floarea-soarelui este mult mai mică comparativ cu anii precedenți – circa 1,2 t/ha. Potrivit aceleeași surse, pregătirea solului pentru semănatul de toamnă este efectuată în proporție de 80%, iar agricultorii, pentru a începe campania agricolă, așteaptă ploi.
Subvenționarea procurărilor efectuate de către agenții economici în anul trecut, pe moment, este efectuată la doar 50% din cele 5 mln 169 de mii de lei solicitate. Dna președinte a cerut să-i fie prezentată și dumneaei lista celor care așteaptă banii. Pe 12 octombrie este preconizată desfășurarea unui iarmaroc agricol. Dl Știrbu a spus că deja câțiva agenți economici și-au exprimat dorința de a participa și de a propune pentru cumpărători mere, ceapă, morcov, varză…
Dl Ghenadie Moiseenco, șeful Secției Situații Excepționale, a spus că pe parcursul săptămânii trecute pompierii rezineni au efectuat 5 intervenții la incendii. Dna Eleonora Graur i-a solicitata ca, a doua zi, să vină împreună cu primarul de Ignăței și cu conducătorul Postului de pompieri și salvatori din localitate în scopul identificării unei soluții pentru situația creată acolo. Vorba e că, pe moment, dânșii nu au combustibil, salariu n-au primit încă din luna mai… Promisiunile că vor fi finanțați din Bugetul de stat nu s-au adeverit, iar perspectivele sunt sumbre. La ședința operativă precedentă, dl Arcadie Mușinschi, vicepreședinte al raionului, în contextul situației, i-a îndemnat pe dl Ghenadie Moiseenco, dar și pe primarul de Ignăței, dl Alexandru Călăraș: ”Trebuie să interveniți pe lângă organele superioare – Departamentul Situații Excepționale, Ministerul Afacerilor Interne, ca să găsească soluții pentru problema dată”.
În timpul ședinței operative de luni, dna Eleonora Graur a informat asistența că pe 01 octombrie se va desfășura ședința Consiliului raional, pe 23 septembrie – ședințele comisiilor de specialitate ale Consiliului, iar vineri, 25 septembrie – ziua de audiență a președintelui raionului în primăria Cuizăuca. Într-acolo vor merge și funcționarii care acordă servicii în cadrul Biroului Comun de Informații și Servicii, alte structuri solicitate de către cetățenii din primărie. Până atunci, toți șefii de strucutri ale Consiliului raional, servicii desconcentrate în teritorii, urmează să-i prezinte președintelui câte o notă informativă, în care să indice problemele existente în primăria Cuizăuca pe domeniul gestionat.
Dl Ruslan Socol, șeful Secției Administrație Publică, în contextul bunei organizări a zilei de audiență, a solicitat Direcției Asistență Socială și Protecție a Familiei, Serviciului Arhitectură, Relații Funciare și Cadastru etc să se implice în informarea cetățenilor.