Conducerea ASD a întreprins o vizită de lucru la sudul Moldovei, unde a verificat cum decurg lucrările de renovare a 85,5 km a drumului național M3 Chișinău – Giurgiulești (Sector 1: tronsonul km 96+800 – km 122+800 și Sector 2: tronsonul km 122+800 – km 171+290 și km 179+750 – km 190+750) .
În marja întrevederii, reprezentanții antreprenorului LLC Automagistral Pivden au raportat despre progresul lucrărilor la etapa actuală. Acesta a dat asigurări că va îndeplini lucrările în termenii contractual stabiliți și le va executa integral până la sfârșitul lunii octombrie a anului 2022.
În prezent, antreprenorul execută lucrări de stabilizare a terasamentului pe anumite sectoare.
Lucrările sunt în faza activă de lucru cu un procent de realizare de 86% la sută.
Proiectul este divizat în două sectoare și prevede reabilitarea sistemului rutier a 54,4 km ai primei secțiuni, ce traversează ieșirea din municipiul Comrat, satele Chirsova, Congaz și Svetlîi din UTA Găgăuzia, Balabanu, Aluatu și Chirilovca din raionul Taraclia și construcția a 31,1 km de drum nou, ce trece prin localitățile Ciumai din raionul Taraclia și Burlăceni din raionul Cahul.
Valoarea totală a proiectului constituie circa 30 milioane de euro, bani alocați din împrumutul acordat Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
„S-a recomandat antreprenorului organizarea circulației rutiere pe șantier în cazurile în care nu sunt căi de comunicații alternative și circulația se execută pe una din benzile reabilitate, în scopul asigurării siguranței rutiere”, a comunicat Directorul general al ASD, Sergiu Bejan.
De asemenea, reprezentanții ASD au efectuat o vizită de lucru pe drumul de ocolire a localității Slobozia Mare drumul M3 (km 0+000-km 18 + 290).
Referitor la construcția drumului de ocolire a satului Slobozia Mare, acesta are un progres a lucrărilor de 40 %. Sunt finalizate în jur de 85% din lucrările de terasament și 50% din execuția stratului de bază stabilizat cu ciment. Drumul de ocolire are o lungime de 18,29 km. Lucrările sunt realizate de compania Metag Inșaat Ticaret A.Ș.
Urmează, ca până la sfârșitul lunii august să fie executate în jur de 50% din stratul bituminos cu binder.
Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan a insistat asupra calității executării lucrărilor și a respectării termenilor de realizare stabiliți în contract. A accentuat importanța proiectului de reabilitare a drumului național, care duce la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. În calitate de instrument preventiv pentru monitorizarea și asigurarea implementării contractelor, a reinterat că efectuează regulat vizite în teritoriu cu scopul de a mobiliza și a crește progresul de execuție pe fiecare proiect în parte.
Proiectul este finanțat din împrumuturile acordate de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare cu o valoare de circa 18,2 mln EUR.
În context, analizând întreg traseul M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România ca punct strategic de a uni capitala cu portul Giurgiulești, cumulativ avem o îndeplinire fizică de 76,07%. Astfel, Administrația de Stat a Drumurilor își pune ca scop ca tronsonul dat să fie deschis circulației pe anumite sectoare până la finele acestui an.