Președintele Raionului Soroca anunţă concurs de ocupare a funcţiei publice vacante de specialist superior al Secției Administrație Publică din cadrul Aparatului Președintelui Raionului Soroca, informează PROVINCIAL.
Scopul general al funcției: Asigurarea implementării prevederilor actelor legislative ce reglamentează modalitatea de examinare a petițiilor cetățenilor Republicii Moldova și stabilirea unui raport pozitiv între administrația publică locală și cetățeni prin organizarea activităților curente a Aparatului președintelui și a subdiviziunilor Consiliului Raional Soroca și satisfacerea necesităților de informare și consultanță pe problemele cetățenilor.
Sarcinile de bază ale funcției: Acordarea asistenței în asigurarea planificării și realizării activităților curente și de perspectivă a președintelui raionului, aparatului președintelui, subdiviziunilor Consiliului raional Soroca într-un mod real și optim, monitorizarea executării în termen a deciziilor consiliului raional și a dispozițiilor președintelui ce țin de competența secției, asigurarea desfășurării programului de audiență a cetățenilor, respectiv prin ținerea evidenței tuturor petițiilor, adresărilor, cererilor adresate președintelui raionului, monitorizarea expedierii răspunsurilor în termenii stabiliți de legislația în vigoare, elaborarea proiectelor de decizii, dispoziții, notelor informative ce țin de domeniul de competență a secției, asistarea organizării măsurilor organizatorice în vederea pregătirii și desfășurării ședințelor Consiliului raional Soroca și a comisiilor de specialitate, seminare și alte măsuri din domeniul activității administrației publice.
Dosarele de participare la concurs întocmite conform Hotărârii Guvernului nr.201 din 11.03.2009 se primesc la sediul Consiliului Raional Soroca, str. Ştefan cel Mare, 5, (et.5, bir.511),telefon 0-230-2-20-26 și e-mail: luiza.caraush@gmail.com.
Bibliografia concursului:
– Constituţia Republicii Moldova;
– Codul Administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
– Legea privind administraţia publică locală nr.436/2006;
– Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional nr.239/2008;
– Legea nr.25/2008privind codul de conduită a funcționarului public;
– Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
– Legea nr.325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
– Legea nr.l00/20l7 cu privire la actele normative;
– Hotărârea Guvernului nr.201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Dosarul de participare la concurs se depune personal sau prin poştă/e-mail și va conține:
– formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr.1 al Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs (anexa nr.1 a Hotărârii Guvernului nr. 201/2009);
– copia buletinului de identitate;
– copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională și/sau de specializare;
– Documente ce atestă experiența profesională:
Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
– certificatului medical sau declarația pe propria răspundere;
– cazierului judiciar sau declarația pe propria răspundere;
– documente care atestă prestarea voluntariatului-în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, veridicitatea documentelor se verifică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
Condiţiile de participare la concurs: Dreptul de a participa la concurs îl au persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:
– deţine cetăţenia Republicii Moldova;
– posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
– are capacitate deplină de exerciţiu;
– nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
– este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sunt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
– are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
– în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. ( a) şi (b) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, cu modificările ulterioare sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
– nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
– nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
-nivel înalt de responsabilitate, flexibilitate în comunicare, abilităţi de comunicare și de lucru în echipă;
– 6 luni experință profesională în domeniu;
– abilități de utilizare a computerului.
Data-limită de depunere a dosarelor este 8 iunie 2022.