„Strategia de afaceri și antreprenoriat pentru noi oportunități în turism” a fost prezentată în cadrul unei Conferințe on-line, organizate de către Primăria Comunei Stăuceni joi, 25 martie 2021. La eveniment au participat consilieri locali, funcționari din cadrul Primăriei, reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din localitate și experți în domeniul turismului, informează PROVINCIAL cu referire la un comunicat de presă.
Documentul prezintă informații privind situația actuală în sectorul turistic la nivel local, național/regional, și stabilește etapele necesare pentru crearea condiţiilor în scopul dezvoltării turismului în comună și în regiune.
În debutul Conferinței, viceprimarul Sergiu Lazarencu a menționat importanța unui asemenea document: „Puține localități din țară dispun de un plan strategic în care ar fi prevăzuți pașii care trebuie întreprinși pentru valorificarea și dezvoltarea potențialului turistic. Suntem convinși că asemenea locații precum vatra veche și biserica din lemn vor deveni, în timpul apropiat atractive pentru turiștii din țară și de peste hotare.”
Comuna Stăuceni este amplasară în imediata apropiere de capitala țării, și 2 artere importante ale Republicii Moldova (M2 și E58), ceea ce asigură un flux continuu de turiști. „Acest moment cheie trebuie să stea la baza următoarelor acțiuni, care vor fi îndreptate în vederea valorificării tranzitului călătorilor prin atragerea acestora, pentru vizitarea obiectivelor turistice din interiorul comunei” a explicat autorului Strategiei, Viorel Miron.
Pentru realizarea acestui obiectiv, Administrația publică locală își va îndrepta eforturile spre îmbunătăţirea infrastructurii, creşterea atractivităţii şi competitivităţii comunei ca destinaţie turistică, valorificarea patrimoniului cultural și stabilirea parteneriatelor între APL şi mediul de afaceri.
„Este necesară menținerea și suplinirea numărului de panouri informative destinate turismului de pe teritoriul comunei, amenajarea a 2 trasee turistice (vatra veche, traseu tematic vitivinicol), amenajarea hărții și panourilor informative la ambele intrări în localitate, amenajarea indicatoarelor turistice rutiere la atracțiile majore, realizarea machetelor miniatură a obiectelor dispărute (vatra veche a satului), amenajarea punctelor de self-info (primărie, muzeu)”, a mai precizat Viorel Miron.
„Strategia de afaceri și antreprenoriat pentru noi oportunități în turism” este elaborată în cadrul proiectului transfrontalier „Sustainable Use of Natural Resources – Integrated Services Establishment” SUNRISE Black Sea, care include parteneri din 4 țări (România, Bulgaria, Georgia și Republica Moldova). În cadrul proiectului, fiecare partener trebuie să realizeze mai multe activități precum: elaborarea unei strategii, organizarea unui forum și a unui festival, precum și dezvoltarea unui nou produs turistic integrat.
„Din cauza pandemiei, multe activități sunt desfășurate cu întârziere și în alt format decât cel prestabilit. Totuși, criza epidemiologică ne determină să găsim noi soluții pentru a asigura continuitatea proiectului, evenimentul de astăzi constituind din două părți: dialogul on-line cu participarea reprezentanților grupurilor țintă ale Proiectului și partea practică, cu un număr restrâns de persoane, unde vom determina, în baza unui chestionar, consecutivitatea dezvoltării celor peste 65 de puncte/elemente cu încărcătură istorică și turistică identificate în cadrul rundelor anterioare de consultări”, a menționat coordonatorul Proiectului pentru comuna Stăuceni, Angela Caraman.
Proiectul SUNRISE Black Sea face parte din Programul operaţional mixt pentru bazinul Mării Negre 2014–2020, cofinanţat de către Uniunea Europeană. Obiectivul general este sporirea în comun a capacităţilor şi alternativelor de dezvoltare a afacerilor şi antreprenoriatului, precum şi creşterea diversităţii şi atractivităţii produselor turistice şi a evenimentelor culturale din regiunile ţintă din bazinul Mării Negre (România, Bulgaria, Georgia și Moldova).
Dina Roșca