Interviu cu Alexandru Popov, Director general al S.A. „Drumuri-Criuleni” pentru Almanah Politic 2020.
Dle director, ce reprezintă S.A. „Drumuri-Criuleni” la moment?
S.A. „Drumuri-Criuleni” este una dintre cele mai bune întreprinderi din țară specializată în întreținerea drumurilor. Întreprinderea este formată din 4 sectoare – Criuleni, Chișinău, Anenii Noi, Dubăsari, și are 177 de angajați.
S.A. „Drumuri-Criuleni” are o dotare bună cu mașini și mecanisme, ce permite executarea unui larg spectru de lucrări de drum. Anual, S.A. „Drumuri-Criuleni” execută lucrări pe sute de kilometri, volumul acestora fiind de ordinul zecilor de milioane de lei.
Cum a fost anul 2020 pentru companie?
A trebuit să ne adaptăm condiţiilor dificile pe care le presupune pandemia de COVID-19 şi aici am în vedere, în primul rând, normele de siguranţă pe care trebuie să le respecte angajaţii şi angajatorul. Am acţionat prompt din acest punct de vedere, deoarece siguranţa angajaţilor este o prioritate permanentă pentru noi.
De asemenea, a trebuit să luăm în calcul noile realităţi economice, căci nu este un secret că pandemia a determinat şi anumite consecinţe de ordin economic. Unii spun că e vorba de o criză economică, alţii vorbesc doar de unele consecinţe. Eu prefer să vorbesc de noi realităţi economice pe care trebuie să le luăm în calcul.
Dar, indiferent de aceasta, în 2020 întreprinderea noastră s-a concentrat pe realizarea acelui volum de lucrări pe care-l aveam de efectuat şi mă bucur că am reuşit, în linii mari, să facem faţă. Pentru noi respectarea termenelor stabilite, realizarea scopurilor propuse şi, nu în ultimul rând, calitatea sunt principii de bază, iar în 2020 le-am respectat cu sfinţenie.
Aţi pomenit de angajaţi. Ştiu că alte întreprinderi se confruntă cu deficit din acest punct de vedere. La Dvs. care e situaţia?
Ca urmare a creșterii constante a cifrei de afaceri în ultimii ani, creşte și salariul mediu pe întreprindere, acesta ajungând să fie unul competitiv în comparaţie cu angajaţii din alte domenii ale economiei naţionale. Astfel, întreprinderea are posibilitatea de a remunera la un nivel satisfăcător specialişti cu o bună pregătire, iar aceasta se răsfrânge benefic asupra calităţii lucrărilor executate. Ne vom strădui să păstrăm aceeaşi abordare şi aceleaşi tendinţe şi pe viitor, deoarece suntem convinşi că numai astfel vom avea cadre calificate, care să asigure calitatea lucrărilor pe care le efectuăm.
Pe lângă remunerare, angajaţii se orientează şi la condiţiile de muncă….
Înţelegem aceasta, de aceea acordăm o atenție sporită creării condițiilor de muncă bune pentru angajați – birouri bine amenajate cu mobilierul și tehnica de calcul necesară, atelier de reparație a tehnicii etc. Pentru noi e o axiomă faptul că dotarea corespunzătoare și profesionalismul specialiștilor de la întreprindere asigură reparația calitativă și întreținerea drumurilor din raioanele deservite.
Ce puteţi spune despre dotarea tehnică a companiei?
Noi suntem conştienţi de faptul că utilajul determină calitatea lucrărilor, de aceea pot să vă spun că S.A. „Drumuri-Criuleni” investeşte în direcţia respectivă. În prezent, în dotarea S.A. „Drumuri-Criuleni” sunt zeci de unități de tehnică, cum ar fi: autogredere, distribuitoare de material antiderapant, excavatoare, încărcătoare, tractoare, freze de zăpadă, compactoare, freze de tăiere a asfaltului, finisoare Super 1800-2, autotractoare MAN cu semiremorcă.
De asemenea, avem o stație de producere a betonului asfaltic de tip WIRTGEN cu o productivitate de 70 t/oră şi deținem pavilioane moderne pentru depozitarea materialului antiderapant și a materialelor pentru reparația drumurilor.
Ce mesaj aţi avea pentru cei cu care lucraţi, dar şi pentru beneficiarii lucrărilor Dvs.?
Administraţia de Stat a Drumurilor, administrația publică locală și agenții economici din zona ce intră în sfera noastră de competenţă pot miza pe capacitățile profesionale și tehnologice ale întreprinderii S.A. „Drumuri-Criuleni”. Până acum am reuşit să cucerim o bună reputaţie prin calitatea înaltă a serviciilor prestate şi nu vom dezamăgi nici în continuare. Nu ştiu cum e în cazul altor întreprinderi, dar noi demult ne-am convins că reputaţia se câştigă prin profesionalism şi calitate şi acţionăm cu promptitudine în acest sens.
Ce planuri de viitor aveţi?
Planurile noastre reies strict din sarcinile care ne sunt puse în faţă. De aceea, şi în continuare vom fi axaţi pe asigurarea la timp şi calitativ a lucrărilor care ni se vor cere şi în limitele care ni se vor stabili. În paralel, vom continua să investim în utilaje şi în echipă, deoarece aceste două componente sunt determinante în asigurarea calităţii. Iar beneficiarii aşteaptă de la noi, în primul rând, calitate.
Ce aşteptări aveţi de la 2021?
Să nu fie mai rău decât 2020, ceea ce ne-ar permite, încetul cu încetul, să revenim la condiţiile de activitate de până la pandemie şi să reluăm trendul ascendent pe care l-am avut în ultimii ani.