La data de 14 martie curent, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a organizat seminarul informativ cu genericul „Politica de protecție a consumatorilor: principii și instrumente”.
Prezent la deschiderea evenimentului, Directorul General al ANRE, Veaceslav Untila a menționat despre cât de important este ca fiecare consumator să își cunoască drepturile „Ne dorim să avem un dialog cu toți cetățenii din Republica Moldova, pentru că un consumator informat este un consumator protejat.”
În cadrul seminarului, cei prezenți au abordat diferite probleme cu care se confruntă zi de zi consumatorii din sectoarele reglementate de Agenție. Astfel, scopul evenimentului, a fost de a informa publicul larg despre rolul ANRE în asigurarea echilibrului dintre drepturile consumatorilor în raport cu întreprinderile care le prestează servicii. În acest context, în cadrul discuțiilor au fost abordate aspecte ce țin de rolul ANRE în asigurarea drepturilor consumatorilor finali, procesul decizional în cadrul ANRE, implicarea și rolul consumatorului în procesul decizional, practicile Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei a României în domeniul protecției consumatorilor finali și consumatorilor vulnerabili, etc.
Menționăm că, ANRE, conform competențelor, asigură respectarea drepturilor consumatorilor finali prin intermediul monitorizării activității titularilor de licențe care desfășoară activități în sectoarele reglementate și are posibilitatea de a sancționa companiile atunci când nu sunt respectate drepturile legitime ale consumatorilor, examinează şi soluționează problemele expuse în reclamațiile consumatorilor finali în procedură extrajudiciară, etc.
În acest context, informăm cetățenii că, Agenția a lansat campania de informare: ANRE în serviciul cetățenilor! Transparență și corectitudine! Obiectivul principal al acestei campanii fiind cel de educare a percepției publice despre rolul ANRE în domeniul protecției consumatorilor .
Dina Roșca