Mai mulți secretari ai Consiliilor locale din autoritățile publice locale de nivelul I au fost instruiți în legătură cu procedurile de implementare a Registrului de stat al actelor locale.
Instruirea a avut drept scop familiarizarea și ghidarea persoanelor autorizate din cadrul autorităților publice locale, în vederea utilizării corecte și eficiente a Registrului. Prin urmare, participanților le-au fost adus la cunoștință mai multe aspecte ce țin de gestionarea platformei electronice: completarea formularului electronic al actului administrativ, adăugarea persoanelor cu dreptul de semnare și contrasemnare, atașarea fișierelor PDF, depersonalizarea actelor ce conțin date cu caracter personal, publicarea actului administrativ în Registru și condițiile de intrare în vigoare a acestuia.
De asemenea, au fost discutate impedimentele cu care se confruntă persoanele responsabile de publicarea actelor administrative pe această platformă. În acest sens, au fost făcute mai multe recomandări și găsite soluțiile pentru depășirea acestora.
Totodată, recent, o instruire similară a fost organizată pentru specialiștii din cadrul oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat, care exercită controlul de legalitate a actelor administrative ale autorităților publice locale prin intermediul Registrului la compartimentul „Control administrativ”.
Registrul de stat al actelor locale este un instrument pentru promovarea și implementarea principiului transparenței procesului decizional la nivelul autorităților publice locale. Acesta poate fi accesat aici.
Dina Roșca